بافت فرش در چهارمحال و بختیاری برای توسعه عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۸۰ کارکاه فرش برای توسعه عتبات عالیات گفت: تاکنون ۳۰۰ تخته فرش برای توسعه عتبات عالیات بافته و به فروش رسیده است.
تصویر بافت فرش در چهارمحال و بختیاری برای توسعه عتبات عالیات

به گزارش سایت خبری پرسون، علی کیانی، اظهار داشت: امروز ششمین تخته فرش در محل حسینیه شهدای کاظمی پور محله سرچشمه‌ها برش خورد و بافت هفتمین تخته فرش نیز شروع می‌شود.

وی افزود: از سال 96 عرصه‌های جدید در استان چهارمحال و بختیاری در راستای کمک به ساخت عتبات عالیات و صحن عقیله بنی هاشم (ی) شروع شد، که یکی از این عرصه‌ها بافت فرش توسط بانوان هنرمند استان بود که به صورت افتخاری و برای تبرع این کار را انجام می‌دهند.

کیانی گفت: از شروع این طرح تا امروز بیش از 300 تخته فرش در ابعاد مختلف بافته شده و بصورت مزایده داخلی بفروش می‌رسد و نهایتا برای توسعه حرم اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 80 کارگاه فرش در سطح استان چهارمحال و بختیاری داریم که بیش از 500- 600 نفر از بانوان استان در این کارگاه‌ها مشغول بافت فرش هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عرصه‌های دیگری هم برای کمک به ساخت و توسعه عتبات عالیات داریم که شجره طوبی(وقف محصولاتِ یک تا چند درخت مثمر) و سند افتخار (تقبل هزینه ساخت یک متر مربع از صحن) از جمله آن‌هاست.

وی در پایان از بانوان علاقه‌مند و هنرمند استان چهارمحال و بختیاری خواست برای مشارکت در امر ساخت و توسعه عتبات عالیات به کارگاه‌های بافت فرش مراجعه کنند و از برنامه‌های فرهنگی و هنری این کارگاه‌ها در اوقاف فراغت نیز بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم

548285