کرایه ۴ هزار تومانی اتوبوس‌های اراک در صورت عدم استفاده از کارت

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: شهروندانی که از خدمات غیرنقدی و کارت در اتوبوس ها استفاده نکنند، باید چهار هزار تومان کرایه بدهند.
تصویر کرایه ۴ هزار تومانی اتوبوس‌های اراک در صورت عدم استفاده از کارت

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدحسین ساده‌وند با تاکید بر اینکه طبق مصوبه شورای شهر اراک، دریافت و پرداخت وجه نقد در اتوبوس های شهری ممنوع است، اظهار کرد: مصوبه شورای شهر این بود که در صورت تامین ۱۰۰ درصدی زیرساخت های پرداخت الکترونیک در اتوبوس های شهر اراک، دریافت وجه نقد از سوی رانندگان اتوبوس و پرداخت پول از سوی شهروندان ممنوع باشد.

وی افزود: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز و تجهیز همه اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک، موظف به اجرای این مصوبه است.

ساده وند تصریح کرد: به منظور ترویج استفاده از پرداخت الکترونیکی در اتوبوس ها، سازمان قدری اجرای مصوبه را به تاخیر انداخت و در واقع به شهروندان فرصت دریافت کارت و نصب نرم افزار "مهتا" را داد و در حال حاضر با توجه به فراهم بودن کارت به میزان کافی و امکان پرداخت الکترونیکی و حتی پرداخت از طریق بارکد نرم افزار در گوشی های همراه و شارژ کارت ها از طریق نرم افزار، باید مصوبه اجرایی شود و شهروندان مجاز به پرداخت وجه نقد به عنوان کرایه به رانندگان اتوبوس نیستند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی زیرساخت های تسهیلگرانه به منظور استفاده از نرم افزار مهتا و کارت برای پرداخت کرایه اتوبوس در اراک فراهم شده است و اجرای کامل طرح نیازمند همکاری مردم در عدم پرداخت وجه نقد به عنوان کرایه است، گفت: متاسفانه هنوز بخشی از شهروندان اصرار بر پرداخت وجه نقد دارند و به منظور جلوگیری از این امر، شهروندانی که نسبت به استفاده از نرم افزار و کارت بی توجه هستند باید به جای کرایه ۱۴۰۰ تا ۱۷۰۰ تومانی اتوبوس، ۴ هزار تومان پرداخت کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک بیان کرد: این افزایش کرایه صرفا به منظور تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از کارت برای پرداخت کرایه تاکسی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا امروز بیش از ۴۱ هزار نفر از شهروندان شهر اراک از کارت و نرم افزار "مهتا" استفاده می کنند، افزود: تا امروز ۷۵۵۰ نفر در اراک کارت های پرداخت الکترونیک را شخصی سازی کرده اند و عملیات شارژ آن را از طریق گوشی انجام می دهند و ۳۴ هزار نفر نیز پرداخت کرایه را از طریق کارت دنبال می کنند و هنوز ۳۰ درصد شهروندان کرایه اتوبوس را به شکل نقدی پرداخت می کنند در حالی که کارت مورد نیاز تامین شده و باید نسبت به تهیه کارت اقدام کنند.

ساده وند اضافه کرد: در حال حاضر باجه های عرضه کارت در ابتدای خیابان رجایی، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی و میدان شورا در دو شیفت فعال هستند و شهروندان می توانند کارت خود را تهیه و سپس از طریق نرم افزار مهتا آنرا شخصی سازی کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: هر شهروندی می تواند سه کارت را از طریق نرم افزار شخصی سازی کند تا در صورت مفقود شدن کارت، نسبت به مسدودسازی آن اقدام کند، همچنین در صورت پیدا شدن و ارائه کارت به سازمان، به صاحب اصلی بازگردانده می شود.

منبع: ایسنا

547003