سفیر ایران در هند:

رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال غزه و توسعه شهرک‌سازی است

سفیر ایران در هند گفت که مقامات ایران در نشست‌های ثمربخش و سازنده‌ای با همتایانشان با هدف تسهیل یک آتش‌بس شرکت داشته‌اند
تصویر رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال غزه و توسعه شهرک‌سازی است

به گزارش سایت خبری پرسون، با افزایش حملات رژیم صهیونیستی به غزه، «ایرج الهی» سفیر ایران در هند از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حماس انتقاد کرده و آن را بهانه‌ای برای حمله به غزه، اشغال آن و توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی تلقی کرد.

الهی در گفت‌وگویی با خبرگزرای ای‌ان‌آی که در وبگاه آن منتشر شده است، در این باره گفت: «رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که نگران جان اسرا نیست. علیرغم وجود داشتن فرصت تبادل آن‌ها به واسطه پذیرفتن قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل، آن‌ها امتناع می‌کنند. واضح است که مبارزه با حماس بهانه‌ای برای حمله به غزه و بعد، توسعه شهرک‌سازی‌ها و اشغال آن است.»

سفیر ایران ادامه داد: «از همان ابتدا، رژیم صهیونیستی با توجه به ماهیت غیرانسانی و پرتناقظش، طرف بازنده این درگیری بوده است. آن‌ها به جای قبول کردن شکست، به طرز غم‌انگیزی بر تداوم این نمایش هولناک پافشاری می‌کنند که به نظر می‌رسد ناشی از میل این رژیم برای احیای غرور در هم شکسته آن است.»

او همچنین اشاره کرد: «در پی توافق ابراهیم (توافق عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی)، خشونت روزانه علیه فلسطینی‌ها به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. رژیم صهیونیستی نه‌تنها زندگی را برای فلسطینی‌ها غیرقابل تحمل ساخته، بلکه مرتکب هتک حرمت مسجدالاقصی شده و تلاش‌ها برای تضعیف هویت فلسطین را افزایش داده است.»

در عین حال، سفیر ایران با اشاره به مقاومت مردم فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد که دفاع از خود در برابر ظلم «از نظر اخلاقی موجه است». او همچنین از آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و گفت که آمریکا «با حمایت از اشغالگران مانع پیشرفت می‌شود.»

او در دفاع از اقدامات آزادی‌بخش جنبش مقاومت فلسطین گفت: «در چنین شرایطی، دفاع از خود در برابر ظلم نه‌تنها از نظر اخلاقی موجه، بلکه ضروری است. کاری که حماس در این زمینه انجام داده است مقاومت و دفاع از خود محسوب می‌شود. ریختن خون کسانی که از خودشان در قبال اشغال دفاع می‌کنند، هیچ گاه گزینه درست نبوده است. ریختن خون انسان‌ها تنها وضعیت را بدتر می‌کند، از همین رو، ایران فعالانه در تلاش است به این کشتار بی‌رحمانه پایان دهد.»

الهی افزود: «مقامات ما در نشست‌های ثمربخش و سازنده‌ای با همتایانشان با هدف تسهیل یک آتش‌بس شرکت داشته‌اند. اگرچه، علیرغم تلاش‌هایمان، آمریکا با حمایت از اشغالگران، مانع پیشرفت می‌شود. ما، قویا، بر این باوریم که حل‌وفصل این درگیری تنها از راه ابزارهای دموکراتیک و با به رسمیت شناختن حق فلسطین برای استقلال و خودمختاری ممکن خواهد شد.»

سفیر ایران بیان کرد: «جنایات رژیم صهیونیستی از حد گذشته است که ممکن است همه را به کنش وادارد. واشنگتن از ما می‌خواهد هیچ کاری نکنیم اما از اسراییل حمایت گسترده‌ای می‌کنند.»

او با اشاره به اقدامات محور مقاومت علیه نظامیان آمریکا در عراق و سوریه در پاسخ به تداوم حمایت‌های آن از رژیم صهیونیستی گفت که «آمریکا پیام‌هایی به محور مقاومت فرستاد اما پاسخ واضحی در میدان جنگ دریافت کرد.»

درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط حماس فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر(۱۵مهر) آغاز شد.

به گفته مقاومت فلسطین، این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت روبه‌افزایش شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام شد.

از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.

رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.

منبع: ایسنا

546637