ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در فارس

با روی کار آمدن دولت سیزدهم نیز پروژه ساخت مسکن با عنوان «نهضت ملی مسکن» در دستور کار قرار گرفت که در استان فارس به گفته مدیر کل راه و شهرسازی فارس، از مجموع ١۵۴ هزار نفر متقاضی این طرح تقاضای ۱۵۰ هزار نفر به تایید نهایی رسیده و برای ٩٢ هزار نفر نیز زمین تامین شده است. 

تصویر ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرعامل سکاف با اشاره به آماده سازی و اجرای ۱۹ هزار و ۳۸۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در فارس، تاکید کرد: اجرای این پروژه منجر به اشتغال‌زایی مستقیم ۳ هزار نفر نیروی کار شده است.

مسکن یکی از نیازهای اصلی انسان در طول زندگی خود بر روی کره خاکی به شمار می رود که جدای از ساخت و سازهای شخصی، دولت‌های تمامی کشورها ساخت سرپناه را برای اقشار ضعیف جامعه فراهم کنند که در کشورمان ایران مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی بود که در دولت نهم با هدف خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد به سه شیوه ساخت توسط دولت، ساخت توسط تعاونی‌ها و ساخت توسط افراد (شخصی‌سازی) انجام شد.

حمودرضا طالبان ۱۲ مهر ماه به اصحاب رسانه گفته بود: تاکنون ۵٢ هزار پروانه ساخت مسکن ملی صادر شده، عملیات ساخت ۴۵ هزار واحد آغاز شده و ٧٢ هزار نفر از متقاضیان مبلغ ۴٠٠ میلیون ریال اولیه را پرداخت کرده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به تامین چهار هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: در دولت قبل در مجموع ۴٩۵ هکتار زمین در استان برای اجرای طرح های مسکن اختصاص یافته بود در حالی که در دولت سیزدهم از ابتدای آغاز طرح اجرای نهضمت ملی مسکن تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ هکتار زمین تامین شده است و ٢ هزارو ٢٠٠ هکتار از زمین های مذکور در قالب توافق با مالکان بخش خصوصی و دولتی تامین شده و استان فارس هم در بحث تامین زمین و هم توافق با مالکان برای تامین زمین در کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی عمده کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن استان را مربوط به شهر شیراز برای ۵۰ هزار متقاضی و در شهرهای استهبان و زرقان نیز به کدام برای یک هزار متقاضی عنوان کرد: هم چنین در شیراز علاوه بر صدرا سایت های کمیل آباد برای حدود پنج هزار نفر، اکبرآباد چهار هزار نفر و در سلطان آباد برای یک هزار نفر زمین تامین شده است.

منبع: مهر

545563