معرفی ناشران فعال در حوزه چاپ و نشر قرآن

مدیرکل صدور مجوز و ارزیابی ناشران قرآن کریم از معرفی ناشران فعال در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم طی سه سال اخیر خبر داد.
تصویر معرفی ناشران فعال در حوزه چاپ و نشر قرآن

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید کرمی بروجنی امروز چهارشنبه سوم آبان گفت: از اواخر بهمن سال ۱۳۹۸ به لطف و یاری خدا و با تلاش ۱۳۵ ناشر دلسوز حوزه چاپ و نشر قرآن کریم، با وجود آثار منفی ویروس منحوس کرونا بر حوزه نشر مکتوب و با وجود تمامی سختی ها و تنگناهای اقتصادی، شاهد چاپ و عرضه کلام الله مجید در کشور، با تنوع در خط، ترجمه، قطع و صفحه آرایی بوده ایم.

وی افزود: در همین راستا و طبق گزارش های اعلام شده، ناشرانی حضور پرشور و چشمگیرتری داشته اند که انتشارات آیین دانش، پیام عدالت و اسوه نمونه ای از آن هاست که از لحاظ شمارگان چاپ، بیشترین آمار مربوطه را به خود اختصاص داده اند. همچنین انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه، به نشر، اسلامی، اجوَد، تلاوت، خواجه عبدالله انصاری و نسیم حیات را می توان از دیگر فعالان این حوزه برشمرد.

کرمی بروجنی ادامه داد: نکته قابل توجه، چاپ قرآن کریم در انواع قطع ها، خطوط، ترجمه و ویژگی های مختلفی همچون مصحف التجوید و لفظ جلاله رنگی است که آمار مربوط به ناشرانی که از نظر تنوع در چاپ پیشتازند، شامل نشر پیام عدالت با ۶۷ عنوان، نشر اسوه با ۳۹ عنوان، نشر آیین دانش با ۱۵ عنوان، انتشارات نسیم حیات و نشر احسان با ۱۴ عنوان، نشر اجود با ۱۱ عنوان، انتشارات به نشر و نشر آراز بیکران با ۹ عنوان، نشر اسلامی با هشت عنوان، نشر آبراه و انتشارات مشهور با ۶ عنوان و نشر خواجه عبدالله انصاری، مرکز فرهنگی درس هایی از قرآن کریم و انتشارات قلم بصیر با چاپ پنج عنوان است.

مدیرکل صدور مجوز و ارزیابی ناشران قرآن کریم افزود: در طی این مدت ناشران قرآن کریم از ۳۴ ترجمه در چاپ قرآن ها استفاده کرده اند که بیشترین آمار آن با ۱۲۸ مجوز مربوط به ترجمه حسین انصاریان در شمارگان ۹۶۰ هزار نسخه، ۵۷ مجوز با ترجمه مهدی الهی قمشه ای در شمارگان ۴۸۰ هزار نسخه و ۹ مجوز با ترجمه آیت الله ناصر مکارم شیرازی در شمارگان ۱۱۷ هزار نسخه است. در این مدت ۱۷۱ مجوز چاپ قرآن کریم بدون ترجمه به شمارگان یک میلیون و ۵۹۰ هزار نسخه نیز صادر شده است.

وی اضافه کرد: ناشران طی این بازه زمانی، مجوز چاپ قرآن کریم را با قلم های رایانه ای برگرفته از خطوط عثمان طه، نیریزی، مرکز طبع و نشر قرآن کریم، گام الکترونیک، قلم برتر، واضح و امیر و کتابت خوشنویسانی همچون عثمان طه، سیدعبدالمهدی حسن زاده، مصطفی اشرفی زنجانی، احمد نیریزی، محمدحسین یزدی، محسن عبادی، علی عبدالحسین زاده، منوچهر نوح سرشت و غلامرضا صفامهدوی، دریافت کرده اند که ۳۳۵ مجوز برای شمارگان ۲۴۷ هزار نسخه به خط عثمان طه، ۴۰ مجوز برای شمارگان ۲۰۷ هزار نسخه با قلم رایانه¬ای و ۲۱ مجوز برای شمارگان ۹۴ هزار نسخه به خط استاد سیدعبدالمهدی حسن زاده صادر شده است.

منبع: ایرنا

545412