برای واردات خودرو مشکل تامین ارز نداریم

مجری طرح واردات خودرو اعلام کرد که مشکلی از جانب وزارت صمت برای واردات خودرو وجود ندارد و امکان تامین ارز وجود دارد اما اینکه چه تعداد وارد شود، بسته به توان مالی شرکت‌های واردکننده است.

تصویر برای واردات خودرو مشکل تامین ارز نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی ضیغمی عصر امروز در جلسه‌ای با خبرنگاران به آغاز مرحله جدید ثبت‌نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان دارای اولویت که در مرحله اول ثبت‌نام کرده بودند، اظهار کرد: از عصر امروز سه‌شنبه عرضه ۹ مدل خودروهای وارداتی آغاز شد و به مدت چهار روز (تا پایان‌ روز جمعه ۵ آبان ماه) ادامه خواهد داشت.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت تاکید کرد: عرضه‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و از هفته آینده، سامانه عرضه یکپارچه به روزرسانی خواهد شد. فعلاً عرضه‌ برای خودروهایی که وارد کشور شده یا نزدیک کشور هستند، صورت خواهد گرفت. تعداد مشخصی از عرصه نمی‌توان اعلام کرد اما تاکنون ٨۵٠٠ دستگاه وارد کشور شده و تعدادی خودرو هم از شرکت‌های واردکننده معتبر روی آب است که نزدیک کشور هستند و به‌زودی به کشور خواهند رسید. مشتری امکان انتخاب سه اولویت را خواهد داشت که در وهله اول، انتخاب‌های اول را چک می‌کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با اخذ قیمت خودروهای وارد شده، گفت: بسیاری از شرکت‌هایی که در نوبت اول، محصولات وارد شده خود را برای انتخاب مشتریان ارائه کرده بودند (همچون زوتی) نهایی شده است؛ قیمت سه خودروی دیگر نیز برای تایید شورای رقابت اظهار شده و به زودی قیمت قطعی را دریافت می‌کنند؛ پس از تصویب قیمت قطعی، فراخوان تحویل برای متقاضیان ارسال خواهد شد.
معاون وزیر صمت اعلام کرد: تاکنون قریب به ۶۰۰ خودرویی که توسط گروه خودروسازی سایپا وارد شده، پلاک‌گذاری و تحویل شده است.

منبع: مهر

545264