درگذشت یکی از پیشکسوتان موسیقی بوشهر

یکی از هنرمندان پیشکسوت و شناخته شده موسیقی نواحی بوشهر بر اثر سکته قلبی در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

تصویر درگذشت یکی از پیشکسوتان موسیقی بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، حماسه حق پرست رئیس انجمن موسیقی بوشهر از درگذشت احمدعلی شرفی به عنوان یکی از مفاخر موسیقی بوشهر خبر داد و گفت: متاسفانه ساعتی پیش استاد احمدعلی شرفی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی مقامی بوشهر و هم دوره هنرمندان بزرگ موسیقی نواحی ایران از جمله حاج قربانی، عثمان محمدپرست و بسیاری دیگر پس از چند روز بیماری براثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: استاد احمدعلی شرفی یکی از اسطوره های موسیقی بوشهر بود که از او به عنوان یکی از مهم ترین راویان قدیمی و اسطوره های موسیقی بوشهر یاد می کنند. این هنرمند در نوازندگی نی انبان و نی جفتی یکی از مهم ترین راویان موسیقی مقامی بوشهر بود و بسیاری از پژوهشگران نامدار موسیقی کشورمان از جمله محمدتقی مسعودیه و محمدرضا درویشی از آثار این هنرمند به عنوان منابع پژوهشی استفاده های زیادی داشتند.

رئیس انجمن موسیقی بوشهر بیان کرد: احمدعلی شرفی یکی از دردانه های موسیقی مقامی ایران بود که در اجراهای داخلی و بین المللی فراوانی هنرنمایی کرد و به شایستگی هرچه تمام تر در معرفی موسیقی منطقه بوشهر تلاش خود را انجام داد.

محسن شریفیان نوازنده نی انبان و پژوهشگر موسیقی نواحی بوشهر هم درگذشت مرحوم احمدعلی شرفی را یکی از ضایعه های جبران ناپذیر موسیقی نواحی ایران به ویژه موسیقی منطقه بوشهر توصیف کرد.

منبع: مهر

544853