قرص زعفران به همت پژوهشگران دانشگاه بیرجند تولید شد

مدیر گروه پژوهشی زعفران دانشگاه بیرجند گفت: قرص زعفران با همکاری‌ تحقیقاتی مشترک پژوهشگران این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان یک محصول دانش بنیان تولید شد.
تصویر قرص زعفران به همت پژوهشگران دانشگاه بیرجند تولید شد

به گزارش سایت خبری پرسون، رده‌های سلول‌های سرطانی در دانشگاه علوم پزشکی بررسی و مقالات متعددی منتشر شد.

وی ادامه داد: در مقایسه زعفران‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که زعفران در پیشگیری و درمان سرطان، افسردگی و آلزایمر تاثیرگذار است همچنین سعی شد از محققان شرکت داروپخش استفاده شود و pmf (تناسب محصول با بازار) توسط داروسازان برجسته این شرکت تهیه شد که پس از تایید، محصول با نام تجاری سافرانال به ثبت رسید.

مدیر گروه پژوهشی زعفران دانشگاه بیرجند گفت: پس از ثبت، فرآیند تولید محصول و اخذ مجوزهای لازم و دریافت کد اخلاق و جواز تاسیس برای شرکت دریافت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این محصول بتواند علاوه بر جلوگیری از خام‌فروشی زعفران به کسب ارزش افزوده بالاتر برای کشاورزان و صاحبان صنعت نیز کمک کند.

بهدانی افزود: سافرانال محصولی دانش بنیان و براساس همکاری‌های تحقیقاتی مشترک پژوهشگران دانشگاه بیرجند و دانشگاه علوپزشکی بیرجند معرفی شد و موفق به اخذ مجوز نهایی تولید انبوه از سازمان غذا و دارو شده است.

وی گفت: امیدواریم با حمایت مدیران ذیربط و سرمایه‌گذاری لازم، امکان تولید تجاری محصول نیز فراهم شود که تحقق آن ارزش افزوده بسیار بالایی برای تولید کنندگان زعفران به همراه خواهد داشت.

منبع: مهر

544017