معرفی 6 نوع از پرکاربردترین ورق های کامپوزیت

انواع مختلف ورق‌های کامپوزیت کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. در واقع کاربرد آن‌ها با توجه به نوع پوشش رنگ، نوع پلی اتیلن و ضخامت آن‌ها معین می‌شود.
تصویر معرفی 6 نوع از پرکاربردترین ورق های کامپوزیت

به گزارش سایت خبری پرسون، به‌ طور معمول پرکاربردترین ورق های کامپوزیت جهت نمای داخلی و خارجی ساختمان قابل استفاده می باشند. 6 نمونه از ورق‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی شامل ورق کامپوزیت مخصوص تابلو، ورق کامپوزیت اکونومی، ورق کامپوزیت پی وی دی اف، ورق کامپوزیت نانو، ورق کامپوزیت طرح سنگ و ورق کامپوزیت طرح چوب می باشند. قیمت انواع ورق کامپوزیت با توجه به ضخامت آلومینیوم، نوع پلی اتیلن، و برند متغیر است.

انواع ورق کامپوزیت

ورق آلومینیوم کامپوزیت (Aluminum composite panel) متشکل از سه لایه اصلی می باشد که دو لایه رو و پشت از جنس آلومینیوم با آلیاژ 3003 یا 5005، و یک لایه میانی از جنس پلی اتیلن که به صورت معمولی و یا ضد حریق، می باشد .

ورق کامپوزیت از نظر طرح به شش دسته تقسیم بندی می شوند:

  1. ورق کامپوزیت ساده
  2. ورق کامپوزیت طرح سنگ
  3. ورق کامپوزیت طرح چوب
  4. ورق کامپوزیت طرح خاص ( آینه ای و خشدار )
  5. ورق کامپوزیت تری دی پنل
  6. ورق کامپوزیت هانی کامب

همچنین ورق کامپوزیت از نظر پوشش رنگ به چهار دسته تقسیم بندی می شوند :

  1. ورق کامپوزیت با پوشش رنگ پلی استر
  2. ورق کامپوزیت با پوشش رنگ دبل پلی استر
  3. ورق کامپوزیت با پوشش رنگ پی وی دی اف
  4. ورق کامپوزیت با پوشش رنگ نانو هایگلاس شاین

و از نظر ضخامت آلومینیوم نیز می توان به چهار دسته تقسیم بندی کرد :

  1. ورق کامپوزیت با ضخامت تابلویی
  2. ورق کامپوزیت با ضخامت اکونومی
  3. ورق کامپوزیت با ضخامت 0.3 میلیمتر
  4. ورق کامپوزیت با ضخامت 0.5 میلیمتر

تولید ورق کامپوزیت نما چگونه است؟

روش تولید ورق کامپوزیت در چهار مرحله شامل آماده‌سازی، روکش کردن، کامپوزیت، نهایی سازی می باشد . که در ادامه به اختصار توضیح داده ایم:

آماده سازی

اولین مرحله از تولید ورق کامپوزیت آماده‌سازی است. ابتدا پنل‌های همواری که با استفاده از استیل روکش شده‌اند و همین‌طور صفحه‌های آلیاژ بسیار مرغوب آلومینیوم – منیزیم که وارداتی هستند، در این مرحله آماده می‌شوند. سپس ورق‌های آلومینیوم با توجه به نوع تکنولوژی به کار رفته از سوی شرکت مربوطه، دریافت می‌گردد. سپس گرد و غبار و تمامی ناخالصی‌ها از روی ورق‌ها پاک می‌شوند. پس از پاک کردن گرد و غبار، نواری از اکسید روی ورق را می‌پوشاند که این موضوع منجر به بالا رفتن خاصیت چسبندگی ورق‌ها می‌گردد.

روکش کردن

در این روش، با استفاده از تجهیزات بسیار دقیق، عملیات روکش کردن آغاز می‌گردد. برای افزایش کیفیت روکش کردن ورق کامپوزیت، این فرآیند در اتاق‌های خالی از گرد و غبار انجام می‌گردد.

کامپوزیت

در این مرحله از تولید ورق کامپوزیت، پانل‌ها در خط تولید اتوماتیک گرمایی صاف و هموار می‌شوند، ضمن اینکه قدرت تکنولوژیکی آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. پانل آلومینیومی جلویی و پانل آلومینیومی پشتی با چسبی قوی و محکم به یکدیگر چسبانده می‌شوند.

نهایی سازی

آخرین مرحله از تولید، مرحله صیقل‌دهی است. این مرحله با هدف عمل ایجاد کامپوزیت با طول، عرض و قطر مشخصی صورت می‌گیرد. به طوری که محصول نهایی از تمامی نظرها با استانداردهای مربوطه مطابقت داشته باشد. از ورق کامپوزیت پلی اتیلن با وزن بسیار کم به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند که این موضوع تا حد زیادی وزن پانل را کاهش می‌دهد.

بیشترین کاربرد ورق کامپوزیت

کاربرد هر دسته از ورق های کامپوزیت متناسب با نوع ضخامت و پوشش رنگ آن است. ورق کامپوزیت که در برابر خوردگی و زنگ زدگی، مقاومت بسیار بالایی دارد، در مواردی که رطوبت بالاست یا به دلایل دیگر امکان آسیب زیاد وجود دارد، استفاده میشود. نظیر :

  • پوشش نمای خارجی ساختمان
  • کاور کردن و بازسازی نماهای قدیمی
  • تزئین و طراحی دکوراسیون داخلی
  • پوشش سقف پمپ بنزین ها
  • سطح زیر کار نوشته تابلوی فروشگاه ها
  • طراحی و اجرای با سرعت غرفه های نمایشگاهی
  • پوشش سقف ها جهت محافظت با توجه به استحکام و مقاومت کامپوزیت

و

چگونه بهترین تامین کننده ورق کامپوزیت در بازار را بشناسیم؟

در بازار کامپوزیت، تامین کنندگان بسیاری حضور دارند که در این بازار با یکدیگر رقابت می‌کنند. در چنین شرایطی تصمیم‌گیری برای خرید، کمی سخت به نظر می‌رسد. اما کافیست ویژگی‌های یک تامین کننده معتبر و با تجربه را بشناسید. در این صورت با مطابقت این استانداردها با هر تامین‌کننده، می‌توانید بهترین شرکت برای خرید ورق کامپوزیت را انتخاب نمایید.

قیمت ورق کامپوزیت

حجم کویل آلومینیوم مورد نیاز کشور ما از کارخانه‌های خارجی تهیه می‌شود؛ بنابراین اصلی‌ترین فاکتور در تعیین قیمت ورق کامپوزیت، قیمت ارز و نوسانات آن است. از این رو، اگر قصد خرید این محصول را دارید، شاید بهتر باشد به بازار ارز، توجه ویژه‌ای داشته باشید.

فاکتور‌های موثر دیگر که می‌توانند قیمت این محصول را دستخوش تغییر کنند، عبارتند از:

هزینه حمل و نقل
حجم خریداری شده
کیفیت ورق و نوع برند تولید کننده
تورم موجود در جامعه
میزان عرضه و تقاضای ورق
تعداد دلالان و واسطه‌ها

برای خرید ورق کامپوزیت بهتر است آگاهانه خرید کنید. برای مثال اگر قصد خرید حجم بالایی از این محصول را دارید، لازم است با یک مرجع مطمئن در ارتباط باشید. چون در این حالت، کمترین تغییر در قیمت ورق، می‌تواند هزینه‌های شما را به شدت تغییر دهد. پرمیوم باند در تلاش است که با کاهش تعداد واسطه‌ها و فروش مستقیم ورق کامپوزیت به مصرف کنندگان، هزینه مشتریان را تا حد زیادی کاهش دهد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه ورق کامپوزیت در انواع مختلف (طرح و رنگ و ضخامت های متفاوت ) به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

پرمیوم باند ، مناسب ترین قیمت ورق کامپوزیت

چنانچه در صنایع و اصنافی فعالید که نیاز به ورق کامپوزیت دارید، حتما به تامین کننده معتبر توجه میکنید. شرکت پرمیوم باند ، به واسطه سال‌ها تجربه در حوزه آلومینیوم کامپوزیت، یکی از معتبرترین تامین‌کنندگان ورق های کامپوزیت در بازار است.

از جمله مزایای پرمیوم باند عبارتند از:

  • کنترل کیفیت محصول جهت آسودگی خیال مشتریان
  • امکان ارایه نمونه و گواهی محصول جهت اطمینان
  • مشاوره تخصصی رایگان جهت بهترین انتخاب ممکن
  • ارایه فاکتور رسمی برای درج در اسناد مالی

پرمیوم باند، با ایجاد واحد مهندسی فروش و جذب کارشناسان متخصص تلاش میکند تا پیش از اینکه فروشنده محصول باشد مشاور خریداران برای انتخابی مناسب و هزینه مقرون به صرفه باشد. ایجاد واحد کنترل کیفیت QC از گام های موثر در این زمینه است.

شما میتوانید مناسب ترین قیمت ورق کامپوزیت روز را از پرمیوم باند دریافت نمایید.

آدرس وبسایت : www.premiumbond-co.com

تلفن تماس : 09120318766 - 09170555715

533257