موارد شناسایی شده آنفولانزا در خوزستان ۴ برابر کرونا است

رئیس مرکز بهداشت خوزستان: درحال حاضر با شیوع هردو بیماری آنفولانزا و کووید-۱۹ مواجه هستیم، ولی افراد مبتلا به آنفولانزا به مراتب بیشتر است.
تصویر موارد شناسایی شده آنفولانزا در خوزستان ۴ برابر کرونا است

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر پژمان بختیاری نیا گفت: باتوجه به اینکه پاییز فصل بیماری‌های تنفسی است، شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری‌ها و مراجعه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم.

وی افزود: در هفته قبل، از هر ۱۰ نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی در خوزستان، ۵ نفر براساس آزمایش‌ها و نمونه گیری‌های انجام شده، به آنفولانزا و کووید-۱۹ مبتلا بودند.

دکتر بختیاری نیا با بیان اینکه موارد شناسایی شده آنفولانزا ۴ برابر کرونا است، ادامه داد: درحال حاضر با شیوع هردو بیماری آنفولانزا و کووید-۱۹ مواجه هستیم، ولی افراد مبتلا به آنفولانزا به مراتب بیشتر است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه فراوانی کل مبتلایان به آنفولانزا در ۲ هفته اول مهرماه ۲ برابر کل مبتلایان در شهریورماه بوده است، اضافه کرد: باتوجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، از عموم مردم خواهشمندیم توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کنند تا از شیوع بیش از پیش عفونت‌های حاد تنفسی پیشگیری شود.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خودمراقبتی گروه‌های پرخطر از جمله؛ سالمندان بالای ۶۰ سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های زمینه ای، بیماران قلبی-عروقی، تنفسی و دیابت تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک در اماکن شلوغ، پرهیز از ارتباط نزدیک با افراد دارای علائم بیماری، شست و شوی مکرر دست‌ها و تزریق واکسن کووید-۱۹ برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: افرادی که یکسال از آخرین نویت تزریق واکسن کرونا آن‌ها گذشته است، باید با مراجعه به مراکز بهداشت نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

دکتر پژمان بختیاری نیا می‌گوید: اگر پزشک معالج تزریق واکسن آنفولانزا را تجویز کرد، حتما نسبت به تزریق آن اقدام شود.

وی بر پرهیز از خوددرمانی و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها تاکید کرد و ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی برای تشخیص بیماری حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

منبع: صدا و سیما

532980