حمایت دفتر ریاست جمهوری سوریه از عملیات طوفان الاقصی

دفتر ریاست جمهوری سوریه با اشتراک‌گذاری عکسی از پرچم و نقشه فلسطین، حمایت خود را از «طوفان الاقصی» اعلام کرد
تصویر حمایت دفتر ریاست جمهوری سوریه از عملیات طوفان الاقصی

به گزارش سایت خبری پرسون، صفحات رسمی دفتر ریاست جمهوری سوریه امروز شنبه در واکنش به عملیات طوفان‌الاقصی که گردان عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز شنبه کلید زد، تصویری را با عنوان طوفان‌ الاقصی منتشر کرد که در آن نقشه فلسطین، مسجدالاقصی و پرچم فلسطین دیده می‌شود.

جنبش حماس از شلیک نزدیک به ۵۰۰۰ راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی در نیم ساعت اول عملیات خبر داد.

در این عملیات ویژه فلسطینی‌ها در ساعات اولیه به چندین شهرک واقع در غلاف غزه یورش برده و در خیابان‌ها با سربازان صهیونیست درگیر شدند، در این درگیری‌ها تعدادی از آنها کشته و زخمی شدند و تعدادی از شهرک‌نشین‌ها را به اسارت درآورده و کنترل خودروهای زرهی و نیز گذرگاه «ایزر» را به دست خود گرفتند.

در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی را علیه نوار غزه آغاز کرده و مدعی شد که در این حملات پایگاه‌های جنبش حماس را هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز در سخنانی اذعان کرد که هدف حمله گسترده هوایی، زمینی و دریایی فلسطینی‌ها قرار گرفت و هزاران راکت به اراضی اشغالی شلیک شد.

رادیوی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که حماس تا این لحظه ۳۵ صهیونیست را به اسارت درآورده و تعداد کشته‌های صهیونیست‌ها تا این لحظه به ۲۲ تن رسیده است.

همچنین ویدیوهایی از فرار دسته‌جمعی شهرک‌نشین‌ها منتشر شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز امروز مدعی شد، «ما در یک جنگ هستیم نه در عملیاتی نظامی و با قدرت پاسخی خواهیم داد که دشمنان تا قبل از این هرگز آن را تجربه نکردند.»

532711