چرا آسانسورها به سیستم نجات اضطراری مجهز هستند؟

اگر قطعات آسانسور را چندان نمی شناسید شاید این سوال برایتان مطرح باشد که سیستم نجات اضطراری آسانسور چیست و چه کاری انجام می دهد و چه مزیت هایی دارد! اگر در حال برنامه ریزی برای خرید و نصب آسانسور هستید تا ساختمان خود را مجهزتر نمایید، باید این سیستم اضطراری را نیز بشناسید. ما همراه شما هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
تصویر چرا آسانسورها به سیستم نجات اضطراری مجهز هستند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سیستم نجات اضطراری آسانسور یکی از تجهیزات مهم و ضروری در ساختمان هایی است که به یکی از انواع آسانسورها مجهز هستند. خدمات سرویس آسانسور اختصاصی باید درباره این نوع سیستم ها اجرا شود، چرا که ایمن بودن و درست کار کردن همه قطعات، نقش مهمی در ایمنی افراد داخل کابین آسانسور ایفا می کند.

اگر قطعات آسانسور را چندان نمی شناسید شاید این سوال برایتان مطرح باشد که سیستم نجات اضطراری آسانسور چیست و چه کاری انجام می دهد و چه مزیت هایی دارد! اگر در حال برنامه ریزی برای خرید و نصب آسانسور هستید تا ساختمان خود را مجهزتر نمایید، باید این سیستم اضطراری را نیز بشناسید. ما همراه شما هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

سیستم نجات اضطراری در آسانسورها چیست و چه کاری انجام می دهد؟

سیستم نجات اضطراری آسانسورها، مجموعه از قطعات هستند که هنگام قطعی برق و توقف آسانسور، هشدار می دهند. اگر افرادی داخل کابین آسانسور باشند در این مواقع ممکن است دچار ترس و استرس شوند، اما این سیستم نجات اضطراری به کمک آنها می آید و با پخش اعلام صوتی مسافران را از قطع برق مطلع نموده و با تأمین برق لازم، موجب حرکت مجدد آرام و روان کابین آسانسور خواهد شد.

وظیفه اصلی سیستم نجات اضطراری آسانسور در واقع تأمین برق در زمان قطعی برق است تا بتواند کابین را به سطح طبقات روبروی درب طبقه منتقل کند و افراد از آن پیاده شوند. منبع تغذیه این سیستم، باتری با ولتاژ معین است؛ پس این باتری نیز باید به صورت دوره ای بازرسی و شارژ شود.

با توجه به این نحوه عملکرد، انواع سیستم های نجات اضطراری برای آسانسورها در مدل های مختلف موجود است. همه آسانسورها باید به این نوع سیستم ها مجهز باشند. به معنای دیگر، سیستم نجات اضطراری، جزء جدانشدنی از تجهیزات آسانسور است.

در سفارش و خرید سیستم نجات اضطراری آسانسور به چه نکاتی دقت کنیم؟

طراحی و ساخت سیستم نجات اضطراری آسانسور به مدل آسانسور و نحوه کارکرد آن بستگی دارد. مهندسان و کارشناسان در یک شرکت آسانسور تخصصی به خوبی می دانند که کدام سیستم نجات اضطراری برای کدام نوع آسانسورها مناسب تر است.

در کل، معیارهایی از جمله موتور آسانسور، ولتاژ مصرفی برای تمامی قسمت های آسانسور، نحوه باز و بسته شدن درب آسانسور، هیدرولیکی یا کششی بودن آسانسور، عواملی هستند که در انتخاب مدل سیستم نجات اضطراری آسانسور نقش دارند.

دقت کنید که چون این سیستم های نجات اضطراری، انرژی خود را از باتری ها تأمین می کنند، در هنگام سرویس آسانسور و بازرسی های دوره ای باید باتری ها تست شوند. این باتری ها به صورت دوره ای، نیاز به شارژ یا تعویض خواهند داشت، پس می توان گفت که سلامت باتری ها به طور مستقیم با ایمنی و سلامت سیستم نجات اضطراری آسانسور در ارتباط است.

قیمت سیستم نجات اضطراری آسانسور چقدر است؟

قیمت سیستم نجات اضطراری آسانسور بر مبنای طراحی و ساخت آن تعیین می شود. قیمت مواد اولیه به کار رفته در ساخت، قطعات تابلو فرمان، قطعات ریز و درشت الکترونیکی در این سیستم، همگی در قیمت نهایی محصول نقش دارند.

قیمت بهترین سیستم نجات اضطراری در آسانسورها با توجه به برند سازنده متفاوت است. یک محدوده قیمت برای خرید این سیستم ها تعریف می شود. شما می توانید با مشورت از طریق یک شرکت آسانسور خوب، اطلاعات لازم را درباره این تجهیزات به دست بیاورید. معمولاً شرکت هایی که خدمات کامل فروش آسانسور، نصب و راه اندازی و ایمن سازی آن را ارائه می دهند، سیستم های به روز و مجهز نجات اضطراری را نیز برای پروژه در نظر می گیرند.

سیستم نجات اضطراری خوب در آسانسور چه ویژگی هایی دارد؟

  • مجهز به نمایشگر LCD
  • قابلیت نمایش و کنترل داده های ورودی و خروجی و بررسی خطاها و هشدارها
  • دارای خروجی های تک فاز یا سه فاز برای سازگاری با انواع آسانسورها
  • قابلیت پشتیبانی برای انواع درب آسانسور
  • قابلیت اجرا برای انواع موتور آسانسور با عملکردهای متفاوت
  • قابلیت کنترل به صورت اتوماتیک و دستی، برای نظارت و کنترل بهتر و ایمن
  • دارای سرعت عمل برای پاسخ به قطعی برق آسانسور
  • دارای قابلیت کنترل جریان برق و امکان توقف موتور به صورت سخت افزاری
  • مجهز به باتری "سیلد اسید" باکیفیت و با طول عمر بالا
  • مجهز به تابلو فرمان پیشرفته و هوشمند
  • دارای ویژگی مصرف انرژی و دوستدار محیط زیست

مدت زمان سرویس سیستم نجات اضطراری آسانسور

سیستم نجات اضطراری آسانسور نیز مانند سایر قطعات آسانسور نیاز به بازرسی های دوره ای دارد. اگر قسمت هایی از این تجهیزات به تعمیر نیاز داشته باشد، سرویسکار باتجربه باید در اولین فرصت نسبت به انجام این کار اقدام نماید. تعمیرات قطعات آسانسور در سیستم نجات اضطراری، یا در صورت نیاز، تعویض قطعات آسیب دیده بسیار ضروری است.

به طور کلی، مدت زمان سرویس دوره ای سیستم نجات اضطراری آسانسور به صورت ماهانه یک بار معرفی شده است. کنترل هوشمند یا دستی تمامی قسمت های این سیستم باید توسط سرویسکار انجام شود. بازرس آسانسور یا تکنسین باید اطمینان حاصل کند که همه چیز به درستی کار می کند.

نکته ای که درباره مدت زمان سرویس و بازرسی سیستم نجات اضطراری آسانسور وجود دارد، بررسی باتری است. باتری های باکیفیت عمدتاً تا یک سال، شارژ کافی را دارند. اما به مرور زمان، از شارژ باتری کاسته می شود و نیاز به شارژ مجدد خواهد بود. برخی از باتری ها در صورت کنترل منظم، می توانند تا حداکثر 3 سال نیز عمر کنند.

خدمات فروش و نصب سیستم نجات اضطراری آسانسور

انتخاب بهترین سیستم نجات اضطراری آسانسور به منزله تأمین امنیت، ایمنی و تضمین صحت عملکرد آسانسور در مواقع قطعی برق است. این سیستم ها به صورت هوشمند کار می کنند و می توان از طریق کنترل دستی نیز بخش سخت افزاری را نظارت کرد.

خرید باکیفیت ترین قطعات آسانسور از طریق یک شرکت آسانسور تخصصی، همان چیزی است که همه مشتریان به دنبال آن هستند. ما در شرکت آسانسور فعال، تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا محصولات باکیفیت، با دوام و تضمین شده را به همه شما ارائه بدهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت آسانسور با ما در ارتباط باشید.

510744