طلوع اقتدار ایران و خبرهای فرعی و حواشی

محمد ایمانی با اشاره به حادثه امروز گرگان نوشت: «ساعت ها و روزهای غروب قدرت آمریکا و طلوع اقتدار ایران را نباید با خبرهای فرعی یا حواشی از دست داد. این غروب و طلوع دیدنی است، آن را از دست ندهیم.»
تصویر طلوع اقتدار ایران و خبرهای فرعی و حواشی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: این که جزئیات حادثه امروز در گرگان، سقوط پهپاد بوده یا آزمایش موشکی و هر احتمال دیگر، از سوی مسئولان ذی ربط اطلاع رسانی شد و همه جای دنیا هم از این اتفاقات رخ می دهد، اما این ماجرا نباید روی خبر مهم آزاد سازی اموال بلوکه شده ایران که امروز با تبادل زندانیان انجام شد، سایه بیاندازد. دولت قطر اعلام کرده که انتقال وجوه ایران به ارزش ۶ میلیارد دلار به بانک‌های دوحه انجام شده است.

آمریکایی که در ماجرای بحران موشکی، شوروی را مجبور به عقب نشینی موشکی از کوبا کرد، آمریکایی که ظرف مدتی کوتاه و با بهانه های دم دستی، به تسخیر افغانستان و عراق پرداخت و لیبی را شخم زد، آمریکایی که هم اکنون وسط جنگ اوکراین، از متحدان اروپایی باج دو قبضه (تسلیحاتی/ گازی) می گیرد، مجبور شده تن به آزاد سازی ۶ میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران در کره جنوبی بدهد؛ آن هم بدون برجام و FATF.

ایران در حالی به اموال غصب شده خود دسترسی پیدا می کند که از محدودیت های برجام در زمینه سقف ۳.۵ درصدی غنی سازی، ممنوعیت انباشت بیش از ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده و ممنوعیت استفاده سانتریفیوژهای پیشرفته عبور کرده، و از سوی دیگر، صادرات نفت خود را در مقایسه با دو سال قبل، سه برابر کرده است.

سه پروژه "تحریم های فلج کننده"، "فشار حداکثری"، و "حداکثر سازی فشار ترکیبی هوشمند" که از سوی دولت های اوباما، ترامپ و بایدن به اجرا درآمد، اکنون در میدان واقعیت رنگ باخته، و آمریکا در مقابل دیدگان رصدگران جهانی، در حال تحقیر شدن است.

ایران نه تنها منزوی نشده، بلکه شرکای اقتصادی و سیاسی را گسترش داده و بخش مهمی از پروژه صهیونیستی- آمریکایی را هم در منطقه خنثی کرده است.

ساعت ها و روزهای غروب قدرت آمریکا و طلوع اقتدار ایران را نباید با خبرهای فرعی یا حواشی از دست داد. این غروب و طلوع دیدنی است، آن را از دست ندهیم.

منبع: ایسنا

510723