هشدار/ تمام ابلاغیه‌های قضایی با سرشماره ADLIRAN ارسال می‌شود

وکیل پایه یک دادگستری گفت: تمامی ابلاغیه‌ها توسط قوه قضاییه با نام عدل ایران (adliran) ارسال می‌شود و هیچ گونه سرشماره متفرقه‌ای وجود خارجی ندارد و در صورت دیدن این پیام‌ها از بازکردن آنها خودداری کنید.
تصویر هشدار/ تمام ابلاغیه‌های قضایی با سرشماره ADLIRAN ارسال می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سید مجید هادی زاده اظهار کرد: در مسیر هوشمند شدن دادرسی و تحولی نوین در سیستم قضایی کشور مدتی است ابلاغ‌ها و اخطارها و هرگونه اطلاع رسانی توسط محاکم از طریق درگاهی به نام سامانه ثنا انجام می‌شود.

وی افزود: ماهیت این اقدام موجب تسهیل در روند دادرسی و کاهش هزینه‌ها و حتی جلوگیری از مصرف کاغذ و اوراق قضایی شده است.

وی ابراز کرد: استفاده از چنین سامانه‌هایی در کنار مزیت‌های فراوانی که دارد ممکن است باعث شود افرادی که آگاهی کامل و آشنایی با اعلانات قضایی ندارند با مشکلاتی مواجه شوند.

این وکیل پایه یک دادگستری توضیح داد: متاسفانه گاه و بیگاه شاهد ارسال پیامک‌های جعلی با موضوع ابلاغیه دادگاه برای مردم هستیم که این امر باعث سوء استفاده برخی مجرمان و خالی شدن برخی حساب‌های بانکی شهروندان شده است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با پیگیری قضایی مجرمین دستگیر و به دستگاه قضا معرفی شده‌اند، گفت: تمامی ابلاغیه‌ها توسط قوه قضاییه با نام عدل ایران (adliran) ارسال می‌شود و هیچ گونه سرشماره متفرقه‌ای وجود خارجی ندارد و در صورت دیدن این پیام‌ها از بازکردن آنها خودداری کنند.

هادی زاده توضیح داد: مردم آگاه باشند؛ تمامی ابلاغیه‌هایی که توسط قوه قضاییه برای طرفین پرونده ارسال می‌شود با نام عدل ایران (adliran.ir) بوده و هیچ گونه سرشماره متفرقه‌ای برای این موضوع وجود خارجی ندارد، بنابراین از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده پیام‌های ابلاغ ابتدا سر شماره عدل ایران را کنترل و سپس ابلاغیه را باز کنند.

وی ادامه داد: علاوه براین، ابلاغیه دادگاه هیچ هزینه‌ای برای مخاطب ندارد و شهروندان به هیچ وجه اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار شخصی برای باز کردن ابلاغیه قرار ندهند.

منبع: ایسنا

510646