بهره برداری از مترو "پرند" اول مهرماه/ تکمیل خط ۶ متروی تهران تا پایان امسال

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اقدامات حمل و نقلی شهرداری در آستانه سال تحصیلی جدید را تشریح کرد و از افتتاح ۶ ایستگاه مترو در آستانه مهرماه خبر داد.
تصویر بهره برداری از مترو "پرند" اول مهرماه/ تکمیل خط ۶ متروی تهران تا پایان امسال

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن هرمزی؛ سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه افتتاح پست برق محور جنوبی خط 6 متروی تهران اظهار کرد: ایستگاه میدان کتاب آخر این ماه افتتاح می‌شود و در حال حاضر در مراحل انجام تست‌های نهایی است. همچنین 6 کیلومتر محور شمال غربی خط 6 هم 27 شهریور زیر بار تست گرم می‌رود.

وی تاکید کرد: مراحل عملیاتی ایستگاه میدان نیز کتاب تمام شده و موضوع سیگنالینگ آن باقی مانده است.

بهره برداری از مترو "پرند" اول مهرماه

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص افتتاح ایستگاه پرند نیز گفت: مشکل برق متروی پرند حل شده و مسیر رفت و برگشتش اول مهرماه تحویل مردم می‌شود.

انعقاد قرارداد جدید برای تامین اتوبوس تهران

هرمزی با بیان اینکه مجموعه خدمات مهرماه شهرداری تهران حول محور حمل و نقل است، ادامه داد: در این راستا 6 رام قطار اورهال (تعمیرات اساسی) شده است. همچنین اتوبوس‌های جدید و بازسازی شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد شد که 97 دستگاه اتوبوس جزو اتوبوس‌هایی است که در ایام اربعین مورد استفاده قرار گرفت. امروز هم قرارداد دیگری در این راستا با عقاب و اسنا امضا می‌شود که جزئیات آن اعلام خواهد شد.

ورود 150 دستگاه ون در هفته اول مهر

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در حوزه تاکسی هم 150 دستگاه ون در هفته اول مهر وارد مدار می‌شود.

وی افزود: امسال قریب به 30 کیلومتر به طول خطوط متروی پایتخت اضافه خواهد شد؛ 21 کیلومتر مربوط به پرند، 6 کیلومتر خط 6 و حدود 2 کیلومتر هم مربوط به خط 7 مترو است. بنا داریم که خط 6 را با تکمیل این 6 کیلومتر روز سی‌ام شهریور راه بیندازیم، بر این اساس 3 ایستگاه آن بهره‌برداری و 2 ایستگاه عبوری خواهد بود.

هرمزی در خصوص کارت بلیت دانش‌آموزان و دانشجویان در مهرماه نیز توضیح داد: دانش‌آموزان با کارت شناسایی به صورت رایگان می‌توانند از اتوبوس و مترو استفاده کنند.

وی با بیان اینکه احداث خطوط مترو بدون پیش‌نیازهایی مانند برق بیهوده است و امکان سرویس‌دهی منظم نخواهیم داشت، افزود: خط 6 مترو تهران در طراحی‌اش 3 پست برق دارد که امروز اولین پست برق با ظرفیت 50 مگاوات راه‌اندازی شد. در ادامه یک پست برق در انتهای سال و پست دیگر در سال آینده افتتاح می‌شود. با این پست، برق پایدار در خط 6 خواهیم داشت.

هرمزی گفت: کار احداث در خط 6 مترو تا پایان سال تمام خواهد شد؛ ایستگاه‌های میدان خراسان، 17 شهریور، سرباز و نجات‌اللهی امسال طبق برنامه انجام و تا پایان سال تحویل مردم می‌شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: احداث تراموا را در تهران پیگیری کردیم و با کمک وزارت دفاع در سال جاری به نتایج خوبی می رسیم. مسائل کلی انجام شده و به مساله طراحی بعد از تأیید و مساعدت شورای شهر و ترافیک وارد خواهیم شد.

منبع: تسنیم

510065