دادستان کل کشور :

برای کاهش ورودی پرونده ها از مردم کمک گرفته شود

دادستان کل کشور با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری و کاهش زندانیان گفت: احکام قطعی به موقع اجرا شود و برای کاهش ورودی پرونده‌ها از مردم نیز کمک گرفته شود.
تصویر برای کاهش ورودی پرونده ها از مردم کمک گرفته شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام محمد موحدی در مراسم تودیع و معارفه دادستان استان که امروز به صورت ویدیو کنفرانس در دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اجتماع بزرگ اربعین اظهار داشت: تا زمانی که راه امام حسین(ع) عالم‌گیر شود زمانی نمانده و آن روز خیلی دیر نیست که عشق امام حسین(ع) سراسر دنیا را فرا می‌گیرد و شواهد این مسئله را برای ما مبرهن می‌کند.

وی عنوان کرد: امید داریم فرهنگ عاشورا و مبارزه با ظلم و گسترش احکام اسلام هر چند زودتر در سراسر عالم ظهور و بروز پیدا کند.

موحدی با اشاره به توصیه‌هایی به دادستان جدید کرمانشاه گفت: محور کار دادستان باید قانون باشد به این معنی که خود توجه به قانون داشته باشد، در فهم آن دقت کند و توجه داشته باشد که آن را به صورت دقیق و عادلانه برای همه اجرا کند.

وی با بیان اینکه دادستان باید سند تحول قضایی را جدی بگیرد افزود: این سند در برخی قسمت‌ها نیاز به بازنگری دارد و شاید برخی قسمت‌ها در برخی استان‌ها قابل اجرا باشد یا نباشد که باید بررسی و پیشنهاد لازم به مرکز ارائه شود.

دادستان کل کشور با اشاره به ضرورت جدی گرفتن حقوق عامه از سوی دادستان عنوان کرد: در این زمینه باید از باب پیشگیری به مسئولان و عامه مردم تذکر داده شود و در جایی که تعرض صورت گرفته باید با جدیت و قانونی برخورد شود.

موحدی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: استان کرمانشاه در معرض جرائمی از جمله ورود سلاح غیرمجاز قرار دارد و دادستان باید با تعامل سازنده با ضابطین خاص و عام ، استانداری و فرمانداری و سایر ادارات در جهت پیشگیری از وقوع این جرائم گام بردارد و راهکارهایی را ارائه دهند و اجرا کنند.

وی بیان کرد: پدیده‌ها و رفتارهای مجرمانه پرتکرار و نوظهور باید شناسایی شود و با در نظر گرفتن موضوعات امنیتی و اقتصادی و موضع جدی بیکاری در استان کرمانشاه اقدام شود.

دادستان کرمانشاه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای اصلاح مجرمان گفت: باید با همفکری سایر سازمان‌ها زمینه اشتغال مجرمانی که آزاد می‌شوند، فراهم شود.

وی با بیان اینکه تکمیل پرونده شخصیت مجرمان الزامی است افزود: این اطلاعات برای اصلاح افراد و داشتن آماری از جرائم خاص الزامی است.

موحدی با اشاره به اینکه دادستانی باید نظام جدید تقویتی فرهنگی و اجتماعی در زندان و بیرون از زندان را مدنظر قرار دهد گفت: تلاش شود زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد و پرونده‌ها دچار اتلاف وقت نشوند و در عین حال با دقت رسیدگی شوند.

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش جمعیت کیفری و کاهش زندانیان تلاش شود افزود: دادستانی باید در تحقق شعار سال اهتمام داشته باشد و در مهار توام و رشد تولید با دولت و ادارات نیازمند کمک قضایی، همراهی شود.

دادستان کشور با اشاره به اینکه احکام قطعی به موقع اجرا شود و برای کاهش ورودی پرونده‌ها از مردم نیز کمک گرفته شود گفت: مبارزه جدی با هرگونه فساد و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی سریع به خواسته آن‎‌ها از دیگر نکاتی است که دادستان باید به آن توجه داشته باشد.

منبع: تسنیم

509906