عضو فراکسیون انقلاب:

تسهیل زیارت اربعین برای دولت موضوعیت جدی دارد

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با بین اینکه دولت سیزدهم در عمل نشان داد که تسهیل زیارت حرم سیدالشهدا (ع) در ایام اربعین حسینی موضوعیت جدی دارد، اظهار داشت: صدور گذرنامه فوری ویژه اربعین، افزایش گیت‌های تردد زائران، افزایش ظرفیت پارکینگ های مرز و کنترل نرخ ارز در ایام اربعین را می توان اقدامات تسهیل کننده برای سفر زوار اربعین بود.
تصویر تسهیل زیارت اربعین برای دولت موضوعیت جدی دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامحسین رضوانی در مورد وضعیت خدمت رسانی به زائرین مراسم پیاده روی اربعین گفت: اقیانوس عمیق و وسیع حرکت مردمی در مراسم پیاده روی اربعین و عشق به سید الشهدا(ع) در دنیا بی نظیر است، خدمت رسانی به زوار اربعین از عهده دولت‌ها برنمی آید و اگر دهها دولت امکانات خود را جمع کنند و بخواهند چنین خدماتی به جمعیت ۲۰ میلیونی ارائه دهند، عاجز هستند.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: بسیج امکانات مردم، ناشی از عشق،علاقه و ارادت به امام حسین (ع) است و حرکتی در وادی عشق و جنون است و نمی‌توان با عقل حسابگر به این موضوع پرداخت. حرکت اربعین موضوعی است که جز از طریق عشق فراوان به امام حسین(ع) امکانپذیر نیست.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اقدامات دولت در حوزه حمل و نقل زائرین گفت: دولت سیزدهم عبور و مرور زائران اربعین را تسهیل کرد، سال‌های گذشته مردم ساعت‌های متوالی در گرما یا سرما معطل مهر ورود و خروج پاسپورت بودند اما امسال با سرعت از مرز عبور می کردند.

رضوانی در مورد صدور روادید تصریح کرد: دولت ایران در این زمینه وظایف قانونی خود را به خوبی انجام داده است چون اقشار وسیع مردم در این راهپیمایی حضور پیدا کردند خدمات خوبی در این حوزه ارائه شد.

وی در مقایسه توجه به زوار اربعین در دولت قبل نسبت به دولت سیزدهم گفت: من در هیچ زمینه‌ای دولت سیزدهم را با دولت قبل مقایسه نمی‌کنم زیرا جفا به این دولت می‌شود چرا که مشخص بود دولت قبل به دنبال چه چیزی است،اما هم در این دولت و هم در دولت قبل همواره عناصر فداکاری بوده‌ و هستند که به وظایف قانونی خود توجه دارند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی اضافه کرد: رییس دولت قبل چندان دلواپس اینگونه مسائل نبود و حتی اگر می‌توانست کاری می‌کرد که اینگونه مسائل کمرنگ شود.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در عمل نشان داد که تسهیل زیارت حرم سیدالشهدا (ع) در ایام اربعین حسینی موضوعیت جدی دارد و بر همین اساس اقدامات بسیاری را دستور کار خود قرار داد که با نزدیک شدن به ایام اربعین این برنامه‌ها به ثمر نشست.

رضوانی اظهار داشت: صدور گذرنامه فوری ویژه اربعین، افزایش گیت‌های تردد زائران، افزایش ظرفیت پارکینگ های مرز و کنترل نرخ ارز در ایام اربعین را می توان اقدامات تسهیل کننده برای سفر زوار اربعین بشمار آورد.

منبع: ایرنا

509737