معاون وزیر کار اعلام کرد؛

صدور بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار گواهینامه مهارتی

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از کاهش زمان فاصله آزمون تا صدور گواهینامه از ۴۵ روز کاری به هفت روز خبر داد و اعلام کرد: در دو سال گذشته برای یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۲۲۹ نفر گواهینامه مهارت صادر شده است.


تصویر صدور بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار گواهینامه مهارتی

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد عظیمی اظهار کرد: در حال حاضر گواهینامه های مهارتی برای تمام متقاضیان پس از کسب آموزش های مهارتی و شرکت در آزمون های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای صادر می شود.

وی از کاهش زمان فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارت از ۴۵ روز کاری به هفت روز در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از مجموع دو میلیون و ۸۶۱ هزار نفر مهارت آموخته، یک‌ میلیون و ۳۹۸ هزار نفر در بخش دولتی و یک میلیون و ۴۶۳ هزار نفر در بخش غیردولتی دوره های آموزش مهارتی را گذرانده اند.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گواهینامه های مهارتی را معتبرترین مدرک مهارتی در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد و گفت: طی دو سال گذشته دو میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۸۵ نفر مورد سنجش صلاحیت حرفه ای قرار گرفتند که برای یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۲۲۹ نفر گواهینامه مهارت صادر شده است.

عظیمی در عین حال، رشد ۹۴ درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در دولت سیزدهم را نسبت به دوره های قبل یادآور شد و افزود: ۲۴ هزار و ۱۱۹ مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در پنجره واحد خدمات الکترونیک و ۲۵۳۲ مجوز مرکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی صادر شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای رشد ۳۰۰ درصدی صدور مجوز مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی، کسب اولین مدال طلای جهانی ایرانی در رشته جواهرسازی در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲، کسب رتبه یک دولت الکترونیک در محور ارائه خدمات یکپارچه در بین ۱۶۲ دستگاه اجرایی و امضای دو سند همکاری با کشورهای تاجیکستان و روسیه را از موفقیت های ملی و بین المللی این سازمان در دولت سیزدهم برشمرد.

منبع: ایسنا

509591

مطالب مرتبط