خرید IP ثابت اروپایی با سرور مجازی آلمان

IP ثابت اروپایی، نوعی آدرس IP است که برای دسترسی به سرویس‌ها و وب‌سایت‌های مسدود شده در ایران استفاده می‌شود. علاوه‌براین، برای کسانی که به‌دنبال حفظ حریم خصوصی و افزایش امنیت خود هستند، خرید IP ثابت اروپایی یک انتخاب مناسب است.
تصویر خرید IP ثابت اروپایی با سرور مجازی آلمان

به گزارش سایت خبری پرسون، گزینه‌های مختلفی برای خرید IP ثابت وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها، کشور آلمان است؛ زیرا این کشور به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز دیتاسنترهای اروپا و جهان شناخته می‌شود و زیرساخت اینترنتی قوی دارد.

بنابراین اگر تصمیم دارید یک IP ثابت اروپایی داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سرور مجازی (VPS) آلمان را انتخاب کنید که هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد و کنترل منابع آن راحت‌تر است؛ زیرا هر VPS دارای سیستم عامل و منابع سخت‌افزاری اختصاصی است که می‌توانید مقدار فضای ذخیره‌سازی، حافظه RAM و پردازنده CPU را به‌راحتی افزایش یا کاهش دهید.

در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم و نکات مهمی را به شما آموزش می‌دهیم که حتما در هنگام خرید IP ثابت اروپایی در نظر بگیرید.

سرور مجازی یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست اشتراکی می‌باشد. خرید VPS یک گزینه مناسب است چراکه می‌توانید یک سرور با سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز را در موقعیت ایران و خارج تهیه فرمایید.

مزایای خرید سرور مجازی آلمان با IP ثابت اروپایی

در بخش نخست، چند مورد از مزایای خرید سرور مجازی آلمان لینوکس و ویندوز با IP ثابت اروپایی از یک شرکت هاستینگ Cloud hostingمعتبر مانند پارس پک را بیان کردیم؛ اما داشتن IP ثابت اروپایی، مزایای مهم دیگری نیز دارد، از جمله:

●افزایش سرعت دانلود و بارگذاری فایل‌ها

با توجه به اینکه سرورهای اروپایی و به‌ویژه سرورهای کشور آلمان از پهنای باند بالایی برخوردار هستند، شما با خرید IP ثابت اروپایی می‌توانید در هنگام دانلود و یا بارگذاری فایل‌ها،‌ سرعت بالاتری را تجربه کنید.

●پهنای باند زیاد

IP ثابت اروپایی پهنای باند زیادی دارد. همین موضوع باعث شده تا در کنار افزایش سرعت آپلود و دانلود فایل‌ها، بازی‌ها و برنامه‌های آنلاین بدون تاخیر اجرا شوند و حتی در ساعات اوج ترافیک، صفحات وب سریع‌تر بارگذاری شوند.

●پایداری و در دسترس‌پذیری زیاد

در IP ثابت اروپایی، آپ تایم یا درصد پایداری بسیار بالاتر است و تقریبا مشکلاتی مانند قطعی اتصال وجود ندارد. چراکه سرورها در دیتاسنترهای استاندارد اروپا قرار دارند و از برق و اینترنت قوی پشتیبانی می‌شوند. علاوه‌براین، در صورت بروز هرگونه مشکل فنی به‌سرعت به آن رسیدگی می‌شود.

●عدم تغییر آدرس IP

یکی از ویژگی‌های اساسی IP ثابت اروپایی، عدم تغییر آدرس IP است؛ این موضوع باعث می‌شود تا IP امنیت داده‌ها افزایش پیدا کند؛ زیرا با وجود IP ثابت، داده‌ها کمتر در معرض حملات امنیتی قرار می‌گیرند. همین مسئله باعث می‌شود تا اعتبار وب سایت‌ها و سرویس‌هایی که از IP ثابت استفاده می‌کنند افزایش پیدا کند.

همانطور که مشاهده کردید، خرید IP ثابت اروپایی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد باشد؛ با این حال، ممکن است این پرسش در ذهن شما ایجاد شده باشد که IP ثابت چه تفاوتی با VPN دارد و کدام یک بر دیگری برتری دارد؟

IP ثابت اروپایی بهتر است یا VPN؟

برای آنکه بتوانید متوجه شوید IP ثابت اروپایی بیشتر با نیازهای شما متناسب است یا VPN، در زیر جدولی در اختیار شما قرار داده شده که به مقایسه میان این دو سرویس پرداخته است:

IP ثابت اروپایی

VPN

یک آدرس ثابت و غیر متغیر است.

در هر اتصال، آدرس تغییر می‌کند.

سرعت و پهنای باند بالایی دارد.

در مقایسه با IP ثابت، سرعت و پهنای کمتری دارد.

امکان اتصال همزمان چندین دستگاه به یک IP ثابت وجود دارد.

معمولا تنها از یک اتصال همزمان پشتیبانی می‌کند.

یک آدرس اختصاصی برای کاربر است.

آدرس آن به اشتراک گذاشته می‌شود.

امکانات زیادی را برای هاستینگ سرور و وب سایت فراهم می‌کند.

در مقایسه با IP ثابت،‌ امکانات کمتری دارد.

در مقایسه با VPN، هزینه خرید بالایی دارد.

هزینه خرید آن مقرون به صرفه است.

در مقایسه با VPN، تنظیمات پیچیده‌تری دارد.

تنظیمات آن ساده است.

از پروتکل‌های امنیتی پیشرفته‌ای پشتیبانی می‌کند.

در مقایسه با IP ثابت،‌ امنیت آن کمتر است.

بنابراین اگر به‌دنبال سرعت و پهنای باند زیاد هستید و می‌خواهید ضمن حفظ امنیت داده‌ها چندین دستگاه را به یک IP متصل کنید، واضح است که خرید IP ثابت اروپایی انتخاب مناسب‌تری است.

کاربردهای IP ثابت

●بهبود تجربه کاربری در بازی‌های آنلاین

خرید IP ثابت اروپایی با وی پی اس آلمان به‌خاطر کاهش قابل توجه لگ و پینگ، تجربه لذت‌بخشی را برای گیمرها و کاربران بازی‌های آنلاین فراهم می‌کند.

●دسترسی راحت به سرویس‌های استریم موسیقی و ویدیو

همانطور که گفتیم، با در اختیار داشتن IP ثابت اروپایی می‌توان به کلیه سرویس‌های مسدود شده در ایران دسترسی داشت؛ به‌علاوه اینکه سرعت بالای اینترنت در اروپا باعث می‌شود تا سرویس‌های استریم موسیقی و ویدیو، با پینگ کمتر و سرعت بیشتری پخش شوند. همچنین با خرید IP ثابت اروپایی با vps آلمان، می‌توانید محدودیت‌های حجم و ترافیک شبکه‌های داخلی را برای دانلود و استریم دور بزنید.

●انجام تراکنش‌های مالی بین‌المللی

در صورتی که IP ثابت اروپایی خریده باشید، می‌توانید به‌صورت آزاد به حساب‌های بانکی خارج از کشور دسترسی داشته باشید و تراکنش‌های مالی بین‌المللی انجام دهید.

●استفاده به‌عنوان IP ثابت برای هاست و سرور و کاهش هزینه‌های مربوطه

IP ثابت اروپایی می‌تواند به‌عنوان آدرس ثابت برای سرور یا هاست وبسایت مورد استفاده قرار بگیرد. در نتیجه دیگر نیازی به خرید سرور فیزیکی گران‌قیمت نیست و هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کند.

مقایسه IP های اشتراکی و اختصاصی

برای اینکه بتوان بهتر در مورد خرید IP های اشتراکی و اختصاصی تصمیم گرفت، در این بخش به معرفی مزایا و معایب هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای IP های اشتراکی

  • هزینه مناسب
  • سهولت در خرید و راه‌اندازی
  • امکان تغییر آدرس IP، در صورت مسدود شدن

معایب IP های اشتراکی

  • سرعت پایین
  • احتمال اشتراک IP با افراد دیگر
  • امنیت پایین
  • وجود محدودیت در تعداد کاربران همزمان و نصب نرم‌افزارها و سرویس‌های خاص

مزایای IP های اختصاصی

  • سرعت و پهنای باند بالا
  • کنترل و دسترسی کامل به منابع
  • پایداری و در دسترس بودن بالا

معایب IP های اختصاصی

  • هزینه بالا
  • پیکربندی پیچیده

با توجه به مواردی که مطرح شد، اگر بودجه محدودی دارید و نیازی به سرعت و پهنای باند زیاد ندارید، IP اشتراکی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد؛ اما اگر محدودیتی در زمینه مالی ندارید و می‌خواهید بهترین سرعت و پهنای باند را تجربه کنید، حتما به‌سراغ خرید IP اختصاصی بروید.

در هنگام خرید و استفاده از IP ثابت اروپایی با سرور مجازی آلمان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱- شرکت معتبر و قابل اطمینانی را برای خرید IP ثابت انتخاب کنید.

۲- بسته به نیازی که دارید، سرعت اینترنت، پهنای باند و میزان ترافیک مناسب را انتخاب کنید.

۳- مطمئن شوید که در صورت بروز مشکلات فنی می‌توانید از پشتیبانی ۲۴ ساعته و سریع شرکت بهره‌مند شوید.

۴- به‌صورت منظم از اطلاعات مهم سرور پشتیبان بگیرید تا در صورت بروز مشکل، از داده‌ها محافظت شود.

۵- پیش از استفاده از IP ثابت اروپایی، از قوانین و محدودیت‌های استفاده از IP ثابت در کشور آلمان مطلع شوید و راهنمای نحوه پیکربندی و اتصال IP به سرور یا دستگاه را مطالعه کنید.

چه سیستم عاملی را برای سرور خود انتخاب کنیم؟

هنگامی که شما یک سرور مجازی تهیه می‌کنید، ممکن است در زمان تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع سیستم عامل (OS) دچار شک و تردید شوید. به همین خاطر، در این بخش کاربردهای هر یک از سیستم‌ عامل‌های لینوکس و ویندوز را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید متناسب با نیاز خود، مناسب‌ترین سیستم عامل را انتخاب کنید:

کاربردهای سیستم عامل لینوکس

  • برای وب سرورها و ارائه صفحات وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های وب
  • برای سرورهای ایمیل و ارسال و دریافت ایمیل
  • برای سرورهای پایگاه داده مثل MySQL
  • برای سرورهای چاپ و پرینتر
  • برای سرورهای DNS و DHCP
  • استفاده در محیط‌های مجازی‌سازی و کانتینری‌سازی مانند Docker و Kubernetes
  • استفاده در محیط‌های یادگیری ماشین (machine learning) و داده‌کاوی
  • استفاده در سیستم‌های اینترنت اشیا

کاربردهای سیستم عامل ویندوز

  • استفاده از سرویس‌های اختصاصی مایکروسافت مثل Active Directory
  • استفاده از برنامه‌های کاربردی ویندوز مثل Exchange Server
  • سرورهای پایگاه داده SQL Server
  • سرورهای فایل و چاپ شبکه در شبکه‌های ویندوز
  • مدیریت متمرکز سیستم‌ها و دستگاه‌های ویندوزی
  • برنامه‌هایی که نیازمند .NET Framework هستند
  • استفاده در محیط‌های گرافیکی و بازی‌های کامپیوتری
  • استفاده از سرورهای ابری مایکروسافت مانند Azure

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت یا اپلیکیشن وب راه‌اندازی کنید، لینوکس و آن هم توزیع‌هایی مانند Ubuntu ،CentOS یا Debian می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به‌علاوه اینکه معمولا سرویس‌های لینوکس رایگان هستند ولی ممکن است لازم باشد برای استفاده از برخی سرویس‌های ویندوز هزینه‌ای را پرداخت کنید. همچنین اگر نتوانید سیستم عامل ویندوز را به‌درستی پیکربندی کنید، بهتر است از لینوکس استفاده کنید؛ زیرا به‌خاطر جامعه فعال و ساختار متن باز لینوکس، از امنیت بالایی برخوردار است.

البته اگر با ویندوز به‌اندازه کافی آشنایی داشته باشید، کار کردن با آن می‌تواند راحت‌تر از لینوکس باشد. اما اگر تخصصی در رابطه با هیچ یک از دو سیستم عامل ندارید، ما لینوکس را پیشنهاد می‌کنیم.

با IP ثابت اروپایی، بدون محدودیت به اینترنت وصل شوید!

امروزه دسترسی به یک IP ثابت به موضوعی مهم و کلیدی تبدیل شده است؛ زیرا با وجود آن، می‌توان بدون نگرانی از محدودیت‌های مربوط به IP محلی و با سرعت و اطمینان بیشتری به منابع و سرویس‌های اینترنتی دسترسی پیدا کرد.

ما در اینجا به‌طور کامل به اهمیت و مزایای خرید IP ثابت اروپایی با سرور مجازی آلمان پرداختیم. امیدواریم با خرید IP ثابت اروپایی با VPS آلمان دسترسی پایدار، سریع و بدون محدودیت به منابع مختلف اینترنتی را تجربه کنید.

509402