آمار دولتی در هفته دولت

اساســا نگاه دولت به مشکلات صدور دستور اســت. بدین صورت که فلان کالا کم اســت؛ آقای رئیس جمهور می گوید دستور صادر کرده ام که جبران شود. فلان اتفاق ناگوار افتاده؛ آقای رئیس جمهور اظهار می دارد ؛ دستور داده ام که به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد. به عبارت دیگر هر گاه مشکلی به وجود آمده یا هر گاه نابسامانی و کمبودی بوده آنچه که از دولت می بینیم صدور فرمان رسیدگی است. آنچه از دولت آقای رئیسی نمی بینیم توضیح در خصوص مشکلات و مسائل است.
تصویر آمار دولتی در هفته دولت

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق زیباکلام فعال سیاسی در یادداشتی نوشت: اینکه دولت ها در خصوص خودشــان تبلیغــات نمایند، ضعف هــا و ناکامی ها را نادیــده گرفتــه و در مقابل، ادعای پیروزی و موفقیت داشته باشــند فقط به دولت آقای رئیسی مربوط نمی شود. اینکه دولت ها خود را موفق بدانند و قبلی ها را ناموفق قلمداد کنند نیز فقط مربوط به دولت آقای رئیسی نمی شود. اما از جهت تبلیغات و خود را موفق دانستن سخنی به اغراق نرفته اگر گفته شــود که دولت آقای رئیســی یک رکورد از خودش دارد بر جای می گذارد.

اساســا نگاه دولت به مشکلات صدور دستور اســت. بدین صورت که فلان کالا کم اســت؛ آقای رئیس جمهور می گوید دستور صادر کرده ام که جبران شود. فلان اتفاق ناگوار افتاده؛ آقای رئیس جمهور اظهار می دارد ؛ دستور داده ام که به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد. به عبارت دیگر هر گاه مشکلی به وجود آمده یا هر گاه نابسامانی و کمبودی بوده آنچه که از دولت می بینیم صدور فرمان رسیدگی است. آنچه از دولت آقای رئیسی نمی بینیم توضیح در خصوص مشکلات و مسائل است. به بیان ساده تر از دید دولت مشکلی وجود ندارد. یا اگر درست تر گفته باشیم مشکلاتی وجود ندارد.

تورم رو به پایین آمدن است، بیکاری در حال کاهش و ســاخت مســکن در حال افزایش است و اساســا مشــکلی نداریم. اگر هم «احیانا» مشکلی پیدا شود دولت دستور رســیدگی صادر می کند و آن مشکل هم حل می شود. منتها اشکال از اینجا به وجود می آید که جناب آقای رئیسی هیچ وقت یک ماه یا دو ماه بعد به عقب برنگشتندکه در خصوص فلان مشکلی که وجود داشــت و ایشان دستور رسیدگی فوری و قاطع صادر کرد پس از آن چه اتفاقی افتاد؟ اگر فلان کالا کم بود و ایشان دســتور فوری صادر کردند که رسیدگی شود بعد چه اتفاقی افتاده و چه نهاد یا سازمانی به آن رسیدگی کرده اســت؟ آیا وزارت اقتصاد رسیدگی کرده، وزارت صمت، معاون اول رئیس جمهور یا... رسیدگی کرده و اساسا قرار بوده چه کسی یا کدام نهاد به این مساله رسیدگی کند؟ آیا رسیدگی صورت گرفته؟ و در نهایت نتیجه رسیدگی چه بوده است؟ اینها پرســش های ساده ای است که کمتر در دولت آقای رئیسی پاســخی در برابر آنها وجود داشته است.

آنچه مسلم است اینکه نگاه، احساس و داوری مردم معمولی با آنچه که دولت آقای رئیسی می گوید فاصله دارد. ای کاش اینگونه می بود و حداقل بخشی از آنچه که دولت آقای رئیسی می گوید را مردم می توانستند احساس کنند، ببینند.

منبع: آرمان ملی

508926