دانشیار گروه آرتوز و پروتز دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دستکش رباتیک پوشیدنی بومی سازی شد

گروه دانشیار آرتوز و پروتز دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای نخستین بار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستکش رباتیک پوشیدنی بومی سازی شد.
تصویر دستکش رباتیک پوشیدنی بومی سازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، دانشیار گروه آرتوز و پروتز دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای نخستین‌بار دستکش رباتیک پوشیدنی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بومی سازی و در مرحله تجاری سازی قرار دارد.

محمد حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون در فارس اظهار داشت: دستکش رباتیک پوشیدنی برای بیماران سکته، ضربه مغزی، ضایع نخاعی از طریق سکینال عضلانی برای حرکت دست قابل استفاده است.

وی خاطر نشان کرد: این دستگاه به ثبت رسیده و نسبت به مشابه خارجی از قیمت مناسبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه رباتیک پوشیدنی می تواند انواع عملکردهای حرکتی شامل خم و باز کردن مچ، انگشتان را هم‌زمان انجام دهد، تصریح کرد: ارزیابی اثرات درمانی این دستگاه‌ها کمتر انجام شده و نیز عملکرد درمانی در مقایسه با مداخلات مرسوم درمان‌های فیزیکی و کار درمانی مشخص نیست و نیز مقایسه این رویکردهای درمانی در مطالعات آینده پیشنهاد می‌شود.

حدادی بیان داشت: بررسی‌های انجام شده به دلیل محدودیت‌های سطح شواهد، حجم نمونه، زیر گروه‌های مورد مطالعه و فرآیند درمانی قادر به پرداختن به کارایی دستگاه‌های رباتیک پوشیدنی نیست و باید در مطالعات بعدی به این کاستی‌ها توجه ویژه شود.

دانشیار گروه آرتوز و پروتز دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز داشت: دستکش رباتیک پوشیدنی در توانبخشی بیماران سکته مغزی، مطالعات جامع‌تری برای تایید اثرات درمان در این دستگاه مورد نیاز است.

508891