پیش بینی وضعیت هوای کهگیلویه و بویراحمد در ۵ روز آینده

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت هوای این استان را تشریح کرد.
تصویر پیش بینی وضعیت هوای کهگیلویه و بویراحمد در ۵ روز آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، ولی بهره مند با بیان اینکه دمای هوای استان نسبت به اول هفته جاری دو تا چهار درجه سانتیگراد کاهش یافت، افزود: درحالی که حداکثر دمای هوای گچساران یکی از گرمترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد طی روز شنبه سوم شهریور ماه امسال ۴۵ درجه سانتیگراد بود بیشینه دمای این شهرستان گرمسیری در شبانه روز گذشته به ۴۲ درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: بیشینه دمای هوای ایستگاه شهر لنده نیز با چهار درجه سانتیگراد کاهش نسبت به اول هفته جاری ۴۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است. حداکثر دمای هوای شهر دهدشت نیز که در ابتدای هفته ۴۴ درجه سانتیگراد بود در گرمترین ساعت روز گذشته به ۴۲ درجه سانتیگراد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای شهر لیکک نیز با حدود دو درجه سانتیگراد کاهش نسبت به گرمترین زمان سه روز پیش، عصر روز گذشته ۴۲درجه سانتیگراد ثبت شد.

بهره مند تصریح کرد: حداکثر دمای هوای شهرهای یاسوج و سی سخت که در ابتدای هفته به ترتیب ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده بود در گرمترین زمان شبانه روز گذشته به ترتیب به ۳۴ و ۳۱ درجه سانتیگراد رسید.

وی ادامه داد: روند کاهشی دمای هوای استان کهگیلویه و بویراحمد امروز نیز به شکل نامحسوس به اندازه یک درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های هواشناسی جو استان برای پنج روز آینده آرام و پایدار است، عنوان کرد: طی همین هفته آسمان و استان کهگیلویه و بویراحمد غالباً صاف و در برخی ساعات همراه با افزایش وزش باد پیش بینی می‌شود.

بهره مند با بیان اینکه علاوه بر این تا پایان هفته جاری روند کاهش دما را شاهد خواهیم بود، بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر لنده با بیشینه دمای ۴۲.۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر یاسوج با کمینه دمای ۱۶.۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

گفتنی است که دمای هوا در گرمترین روزهای تابستان امسال در ایستگاه مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد مانند شهر لنده و منطقه امامزاده جعفر تا ۴۹ درجه سانتیگراد نیز گزارش شد.

منبع: ایسنا

508521