رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: استیضاح بایدن یک «گام طبیعی» است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته آماده است روند معمول استیضاح رییس جمهور بایدن را آغاز کند.
تصویر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: استیضاح بایدن یک «گام طبیعی» است

به گزارش سایت خبری پرسون، «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد کرده است که او آماده است تا روند استیضاح جو بایدن را ادامه دهد، زیرا «شواهدی مبنی بر معاملات ادعایی فساد توسط رئیس جمهور و خانواده اش هر هفته آشکارتر می شود».

مک کارتی در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: اگر به تمام اطلاعاتی که تاکنون توانسته ایم جمع آوری کنیم نگاه کنید، این یک گام طبیعی به جلو است که باید به سمت تحقیقات استیضاح حرکت کنید.

مک کارتی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان این قدرت را دارد که جمهوری خواهان کنگره را قادر سازد تا پرونده استیضاح بایدن را آغاز کنند. او تا ماه گذشته تمایلی به انجام این کار نداشت، زمانی که به احتمال تحقیقات استیضاح اشاره کرد. اوایل این هفته، او گفت که اگر دولت بایدن اسنادی را که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه درخواست کرده‌اند، تحویل ندهد، چنین اقداماتی می‌تواند در ماه سپتامبر آغاز شود.

مک کارتی در مصاحبه با فاکس به پیشرفت‌هایی در تحقیقات مربوط به فساد خانواده بایدن توسط جمهوری‌خواهان کنگره اشاره کرد. به عنوان مثال، او گفت: سوابق بانکی نشان می دهد که بایدن ها 20 شرکت پوسته ای ایجاد کردند در حالی که پدر خانواده یعنی بایدن از سال 2009 تا 2017 به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت می کرد و آنها 16 پرداخت از سیستم بانکی رومانی دریافت کردند که به 9 نفر از اعضای خانواده رسیده است. او همچنین به اتهامات یک خبرچین پلیس فدرال آمریکا که مدعی رشوه دادن بایدن، معاون رئیس جمهور وقت بود نیز اشاره کرد.

منبع: شفقنا

508448