ارائه خدمات امدادی به بیش از 4 هزار نفر در هفته گذشته/ مازندران در صدر انجام عملیات در محیط‌های آبی

سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به سه هزار و ۷۱۷ نفر در هفته گذشته، گفت: بیشترین عملیات در محیط‌های آب مربوط به استان مازندران بود.
تصویر ارائه خدمات امدادی به بیش از 4 هزار نفر در هفته گذشته/  مازندران در صدر انجام عملیات در محیط‌های آبی

به گزارش سایت خبری پرسون، از جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی روز شنبه در مورد انجام عملیات امدادی از ۲۸ مرداد تا سوم شهریور ۱۴۰۲ در سطح کشور، گفت: در این مدت، ۹۶۳ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسید که نسبت به هفته قبل از آن، شاهد رشد ۲ درصدی عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم.

وی ادامه داد: بر پایه اطلاعات ثبت شده در هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به سه هزار و ۷۱۷ نفر خدمات امداد و نجات ارائه شد و ۵۳۲ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی انتقال یافتند و یکهزار و ۷۲۶ مصدوم نیز در محل حادثه، خدمات درمانی پیش‌بیمارستانی دریافت کردند.

سرپرست سازمان امداد و نجات، افزود: در این مدت ۱۷۷ نفر آسیب‌دیده و در راه مانده نیز اسکان اضطراری یافتند.

محمودی با اشاره به این که بیشترین تعداد عملیات جاده‌ای و در شهر اصفهان با انجام ۴۵ فقره انجام شد، گفت: استان‌های مازندران و گلستان به ترتیب هر کدام با انجام ۳۱ عملیات در رده های بعدی قرار دارند.

وی افزود: در این مدت ۱۰۸ مصدوم محبوس شده در خودرو در ۶۴ عملیات نجات فنی رها شدند.

محمودی اظهار کرد: در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی ۲۰ استان کشور نیز ۵۵ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر انجام شد.

به گفته او، در این مدت، ۳۵ نفر نجات و به مناطق امن یا مراکز درمانی منتقل شدند و پنج نفر در محل حادثه درمان شدند.

وی اظهار کرد: بیشترین عملیات امداد و نجات در استان‌های مازندران، فارس و چهارمحال و بختیاری و با انجام به ترتیب ۱۱، ۶ و پنج مورد انجام شد.

سرپرست سازمان امدادونجات ادامه داد: در محیط‌های آبی ۶ استان کشور نیز ۱۰۶ مورد عملیات نجات و امداد توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر انجام شد و در این مدت همچنین ۹۲ نفر نجات یافتند و به مناطق امن منتقل شدند که چهار نفر از مصدومین به مراکز درمانی ارجاع و ۳۹۷ نفر در محل حادثه درمان شدند.

وی افزود: بیشترین عملیات امدادونجات در محیط‌های در استان‌های مازندران (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۸۷ عملیات و گیلان (به دلیل انجام طرح کاهش غریق) با ۱۵ عملیات بود.

منبع: ایرنا

508237