تلاش وزارت نیرو در حوزه حکمرانی مطلوب آب

سخنگوی صنعت آب گفت: با توجه به اینکه یکی از محورهای مهم در دستور کار وزارت نیرو در دو سال اخیر، بحث حکمرانی مطلوب آب بوده که پیگیری‌های ویژه‌ای در این حوزه انجام شده است.
تصویر تلاش وزارت نیرو در حوزه حکمرانی مطلوب آب

به گزارش سایت خبری پرسون، «فیروز قاسم‌زاده» با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت، افزود: در حوزه شفافیت به‌ عنوان یکی از محورهای مهم حکمرانی مطلوب، ضمن تقویت زیرساخت‌های مدیریت اطلاعات نظیر بهره‌برداری از سامانه جامع تولید، مدیریت و انتشار اطلاعات پایه منابع آب، طرح «رصدخانه ملی آب» هدف‌گذاری و طراحی پایه رصدخانه استخراج شد که تاسیس آن در حال پیگیری است.

سخنگوی صنعت آب اضافه‌کرد: پرتال انتشار آمار پایه منابع آب به میز خدمت دولت الکترونیک متصل شد و همچنین پیشخوان رصد منابع آب کشور نیز به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در محور مشارکت نیز ضمن تدوین سند ساز و کار مدیریت بین‌بخشی آب و تصویب آن در شورای عالی آب برای مشارکت همه ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان آب در فرایند تصمیم گیری، کارگروه‌ها و جلسات مشترکی بین وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و صمت و سازمان محیط زیست با هدف تعیین نقش‌ها و مسوولیت‌های طرفین و استخراج برنامه اقدام های مشترک در موضوع های مختلف برگزار شد.

قاسم‌زاده ادامه‌ داد: در این زمینه می‌توان به موضوعاتی نظیر کنترل برداشت چاه‌های کشاورزی از طریق کنتورهای هوشمند برق، بازچرخانی آب، بازتخصیص آب، استفاده از پساب، مدیریت مصرف آب، تامین حقابه های زیست‌محیطی و غیره اشاره کرد.

وی اظهار داشت: برای ارتباط بهتر با جامعه و پاسخگویی به دغدغه‌ها و مطالبات عمومی، ضمن انتخاب سخنگوی آب در حوزه های تخصصی مختلف، در موضوع های مهم نیز نشست های مختلفی با اصحاب رسانه برگزار شد و پاسخگویی لازم به سوالات انجام شد.

سخنگوی صنعت آب تاکید کرد: تداوم این مسیر با هدف بهبود حکمرانی مطلوب آب کشور، جزو اهداف وزارت نیرو است و برنامه های لازم در این زمینه دنبال می شود.

منبع : ایرنا

508145