وجود اپراتورهای مختلف و غیرانحصاری فضا را رقابتی می کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۱۰ اپراتور در سراسر کشور خدمات ارائه می کنند، گفت: وجود اپراتورهای مختلف و غیرانحصاری فضا را رقابتی می کند و ارتقای کیفیت را به همراه دارد.
تصویر وجود اپراتورهای مختلف و غیرانحصاری فضا را رقابتی می کند

به گزارش سایت خبری پرسون، عیسی زارع پور با اشاره به اینکه به هفت اپراتور پروانه داده شده است، گفت: پروانه های ارائه شده به اپراتورها مبتنی بر فیبر نوری است.

وی افزود: به هفت اپراتور پروانه خدمات و شبکه یکپارچه دادیم (UNCP) دادیم که سه اپراتور دیگر به آن اضافه می شود و این اپراتورها در حوزه ارتباطات سیار و همراه فعالیت می کنند.

اختصاص اپراتور جداگانه برای هر استان

وزیر ارتباطات با بیان اینکه شرکت مخابرات جزو متقاضیان است که هنوز پروانه نگرفته، اظهار کرد: این ۱۰ اپراتور باهم رقابت می کنند که البته کشور را به این صورت تقسیم کرده ایم که به هر چند استان یک اپراتور اختصاص داده شود.

زارع پور خاطرنشان کرد: این اپراتورها در کنار شرکت مخابرات خدمات‌ ارائه می دهند و با وجود اپراتورهای مختلف هم فضا رقابتی می شود هم خدمات ارتقا می یابد.

وی ادامه داد: البته در کلان شهرها چند اپراتور اختصاص داده شده و در برخی از این کلان شهرها تا ۵ اپراتور فعالیت می کند.

مشکل تلفنی و اینترنتی را به سامانه نظارتی شبانه روزی ۱۹۵ اطلاع دهید

وزیر ارتباطات درباره چرایی اختلال در اینترنت و حتی مکالمات تلفنی تلفن همراه گفت: اختلال خاصی نداریم اما در برخی نقاط شهر تهران بیش از ۱۰۰ سایت در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد تخریب قلع و قمع قرار گرفته و این بنا به در خواست خود مردم آن محله بود.

وی اضافه کرد: کیفیت نت و مکالمه در این محلات خوب بود اما با شکایت مردم بی تی اس قطع شد؛ البته در هر صورت همکارانم به دنبال این هستند که یک شبکه با کیفیت به مردم ارائه دهند.

منبع: موج

507919