همه چیز درباره سریال رحیل

جمعه‌شب نخستین قسمت مینی‌سریال «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر در حالی روی آنتن شبکه یک رفت که دیگر شبکه‌های اصلی تلویزیون با وجود تولید سریال‌های ایرانی که در دست دارند، پخش سریال‌های کره‌ای را در جدول برنامه‌های خود قرار داده‌اند.
تصویر همه چیز درباره سریال رحیل

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه3 هم از شب گذشته (28مردادماه) پخش سریال تاریخی «رحیل» را آغاز کرد. حالا سیمافیلم تصمیم‌گیرنده زمان پخش سریال‌هاست که ترجیح داد به جای «محرمانه» به کارگردانی محمود معظمی، سریال «رحیل» را پخش کند. «محرمانه» بعد از پایان صفر روی آنتن شبکه3 می‌رود.

آغاز پخش فصل اول «رحیل»

مسعود آب‌پرور کارگردانی سریال «رحیل» را برعهده دارد. او این روزها ترجیح می‌دهد تا سریال را به شکل کامل به آنتن برساند و گفت‌وگو نکند. سریال روایتی حادثه‌ای- عاشقانه در پایان دوره قاجار و ابتدای روی کار آمدن حکومت پهلوی دارد؛ مجموعه‌ای با قصه‌ای زنانه که روایتگر فردی به نام «مها» از دربار قاجار است که تلاش می‌کند یک تعزیه عاشورایی را روایت کند.

حمیدرضا آذرنگ، اندیشه فولادوند، کاظم هژیرآزاد، ابتسام بغلانی و زنده‌یاد حسام محمودی بازیگران اصلی این سریال هستند. این سریال 40قسمت دارد که فصل اولش در 20قسمت در ایام صفر و فصل دوم در ایام فاطمیه روی آنتن می‌رود. تیم آب‌پرور همچنان سر صحنه برای ادامه تولید سریال هستند.

پیشتازی سریال‌های کره‌ای

به جز شبکه 3 که سریال ایرانی - تاریخی روی آنتن دارد، چند شبکه‌ دیگر پخش سریال کره‌ای را در جدول خود دارند. شبکه4 البته «خیانت» را روی آنتن برده و شبکه5 از نهم مرداد سریال کره‌ای «تأخیر در عدالت» سریال کره‌ای را پخش می‌کند. اما قرار است در شبکه3 هم یک‌سریال جدید کره‌ای «توفان عدالت» روی آنتن برود. شبکه 2سیما هم باز هم در اصلی‌ترین ساعت پخش سریال، سریال تکراری روی آنتن دارد. این شبکه تکرار فصل اول آقای قاضی را پخش می‌کند و فصل دوم این سریال کلید خورده است.

سنجرخان لطیفی در راه

از میان انبوه تولیدات سیمافیلم به‌نظر می‌رسد سریال تاریخی «سنجرخان» زودتر از مابقی سریال‌ها به آنتن پخش برسد. این مجموعه زندگی سنجرخان و مجاهدت‌های او در مقابله با استعمار را به تصویر می‌کشد. «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در ۲۵ قسمت تولید شده که به‌نظر می‌رسد از دیگر سریال‌های در حال تولید، زودتر پخش شود. باید دید سیمافیلم به‌عنوان تصمیم‌گیرنده کدام شبکه را برای پخش انتخاب می‌کند.

طلاق، نیمه‌کاره

از دیگر سریال‌هایی که زمان تولیدش طولانی شده، «طلاق» ابوالقاسم طالبی است؛ سریالی که گفته می‌شود در نیمه راه است و هنوز نتوانسته تولیدش را به پایان برساند؛ سریالی که برخلاف اسمش، درباره پرونده‌های کلان اقتصادی است.

تولید 3سریال تاریخی دیگر

این روزها شهرک غزالی میزبان چند سریال است. علاوه بر گروه سازنده «رحیل»، 2سریال «مهیار عیار» و «تلما» همچنان در این شهرک تصویربرداری می‌شوند. همچنین «تنها گریه کن» از دیگر سریال‌هایی است که قرار است برای شبکه3 ساخته شود، تصویربرداری‌اش انجام می‌شود و «طوبی» هم سریال تاریخی دیگری است که تصویربرداری می‌شود.

مینی‌سریال از حادثه شاهچراغ

سیمافیلم مینی‌سریالی از قصه شاهچراغ در دست تولید دارد که به‌گفته مدیر سیمافیلم، پیش‌تولید آن شروع شده و این سریال نسخه سینمایی‌اش ساخته می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

507565