فناوری جدید استخراج بیت ‌کوین با سرعت بالا و کاهش مصرف!

شرکت فناوری‌های بلاکچین کوانتومی (QBT)، یک شرکت تحقیقاتی مستقر در بریتانیا، ادعا می‌کند که پیشرفت‌های چشمگیری در فناوری استخراج بیت کوین داشته است.
تصویر فناوری جدید استخراج بیت ‌کوین با سرعت بالا و کاهش مصرف!

به گزارش سایت خبری پرسون، هدف روش‌های این شرکت افزایش احتمال یافتن هش برنده، در عین کاهش مصرف انرژی است. یکی از راهبردهای آنها، معروف به روش B، احتمال یافتن هش برنده را تا 260 درصد در مقایسه با روش‌های استخراج سنتی بهبود می‌بخشد، در حالی که مصرف انرژی را تا 4.3 درصد کاهش می‌دهد. این توسعه با رسیدن هش‌بیت بیت کوین به سطوح تاریخی خود، نزدیک به نیم زتاهش (zettahash)، تا 18 آگوست 2023، مصادف شده است.

تحقیقات نوآورانه شرکت فناوری‌های بلاکچین کوانتومی به جنبه‌های مختلف استخراج بیت کوین، از جمله الگوریتم SHA256، یادگیری ماشین، محاسبات کوانتومی، پیشرفت‌های رمزنگاری، یادگیری عمیق، هوش مصنوعی و طراحی FPGA و مدار مجتمع برای کاربردهای خاص (ASIC) می‌پردازد. کار این شرکت همچنین شامل پیش‌بینی حرکات بلاکچین است که امکان محاسبات بلاک پیشرفته‌تری را فراهم می‌کند.

فرانچسکو گاردین، رئیس شرکت فناوری‌های بلاکچین کوانتومی، فاش کرد که ثبت اختراع اخیر آنها در بریتانیا یک راهبرد جدید به نام “MSFCA” یا “ASIC Enhanced Boost” را ترسیم می‌کند.

این رویکرد استخراج‌کنندگان را قادر می‌سازد تا حتی قبل از تکمیل بلاک فعلی، کار روی بلاک‌های آتی را شروع کنند و در زمان و توان محاسباتی، مخصوصاً برای ASIC صرفه‌جویی کنند. یکی از چالش‌های اصلی در استخراج بیت کوین، دوره انتظار بین بلاک‌ها است.

در حالی که MSFCA سرعت محاسبات اولیه SHA256 را به میزان قابل توجهی افزایش نمی‌دهد، امکان کار پیشگیرانه، بهینه‌سازی انرژی و منابع را با به حداقل رساندن استفاده از اجزای خاص در تراشه ASIC فراهم می‌کند. هدف نوآوری شرکت فناوری‌های بلاکچین کوانتومی مقابله با این مشکل است و به طور بالقوه مصرف انرژی توسط مدارها را تا 8 درصد کاهش می‌دهد.

سازندگان پیشرو سخت‌افزار استخراج مانند Bitmain، Microbt و Canaan در حال رقابت برای ایجاد ریگ‌های مجهز به تراشه‌های بسیار کارآمد هستند تا با هش‌ریت رو‌به‌رشد بیت کوین همگام شوند.

این پیشرفت‌ها در فناوری استخراج می‌تواند به طور بالقوه چشم‌انداز بیت ‌کوین را تغییر دهد و آن را از نظر انرژی کارآمدتر و رقابتی‌تر کند.

منبع: رمزارز نیوز

507435