کدام کمپرسور باد خارجی بهتر است؟ راهنمای خرید

امروزه باپیشرفت چشمگیر تکنولوژی بسیاری از نیازهای بشر تامین شده است و افراد می‏توانند کارهای خود را به راحتی و باکمترین زحمت انجام دهند. پمپ باد یکی از این دستگاه‏ها است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‏گیرد. این دستگاه در برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و در بازار موجود است.
تصویر کدام کمپرسور باد خارجی بهتر است؟ راهنمای خرید

به گزارش سایت خبری پرسون، امروزه باپیشرفت چشمگیر تکنولوژی بسیاری از نیازهای بشر تامین شده است و افراد می‏توانند کارهای خود را به‎راحتی و باکمترین زحمت انجام دهند. پمپ باد یکی از این دستگاه‏ها است که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‏گیرد. این دستگاه در برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید و در بازار موجود است.

عملکرد کمپرسور باد براساس مکش هوا و سپس فشره سازی آن است. نام دیگر کمپرسور باد، پمپ باد است. اگر می‏خواهید درباره اینکه کدام کمپرسور باد خارجی بهتر است، اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

کمپرسور باد چیست؟

پمپ باد یک اختراع جدید در تاریخچه ماشین است. این دستگاه‏ در گذشته، سنگین و پرهزینه بود و برای بسیاری از کارهای کوچک قابل استفاده نبود، اما امروزه به این صورت نیست. کمپرسور باد بااستفاده از موتور الکتریکی یا گازی، حجم هوا را مکیده و آن را در یک نقطه قرار می‏دهد تا هوا را با فشار بالا، به مخزن منتقل کند. بنابراین هوای فشار بالا برای کنترل یک سخت افزار از مخزن جمع کننده خارج میشود.

این محصول کاربردی در بسیاری از کارخانه‏ها مورد استفاده قرار می‏گیرد و نقش حیاتی دارد. امروزه کمپرسورهای باد در شکل و اندازههای مختلفی تولید می‎شوند و افراد متناسب بانیاز خود آن‎ها را انتخاب و خریداری می‏کنند، طوری‎که شما میتوانید انواع آن‏ها را در بسیاری از مغازه‏های بزرگ و یا کارگاه های پیشرفته مشاهده کنید.

کاربرد کمپرسور

کمپرسور در انواع مختلف کمپرسور صنعتی، کمپرسور خانگی و... تولید می‏شود که هریک باتوجه به کارایی که دارد در صنایع مختلف استفاده میشود. انواع کمپرسور باد باتوجه به کارایی که دارند در زمینههای مختلفی مورد استفاده قرار می‎گیرند. برخی از کاربردهای آن به‎شرح زیر است:

  • صنایع پتروشیمی: برای استخراج نفت و گاز و با انجام فرآیندهای مکانیکی و شیمیایی مواد مختلفی مانند پلاستیک، بنزین و… تولید می‏کنند. در این فرآیند برای فشرده سازی گازها از کمپرسور صنعتی استفاده میکنند.
  • ماشین الات سنگین: استفاده از کمپرسور در خودروها ضروری است. درواقع کاربرد کمپرسور در خودروهای سبک و سنگین برای این است که باکمک ایجاد هوای فشرده، کار ترمزگیری انجام شود. همچنین در ماشینهای سنگین برای تنظیم ارتفاع از کمپرسور استفاده میکنند.
  • لوازم تعمیرگاهی: از انواع کمپرسور در تعمیرگاه‏های مختلف مانند تعمیرگاه لوازم خانگی، خودرو و... استفاده میشود. کار کمپرسور به این صورت است که از هوای فشرده شده برای کارهای تعمیراتی مانند باز و بسته کردن پیچ، تمیز کاری، افزایش فشار باد تایر و سایر موارد استفاده شود.
  • انتقال خط لوله گاز طبیعی: برای انتقال گاز از مبدا به مقصد از کمپرسور استفاده میشود، به‏این دلیل که گاز با فشار مناسبی درون لوله جریان پیدا کند.
  • تجهیزات برودتی و حرارتی: همانطور که می‏دانید هنگامی‎که گاز را تحت فشار قرار می‎دهیم، گرم میشود و اگر این فشار را از بین ببریم، شروع به سرد شدن می‏کند. این مکانیزم باعث می‏شود تا از کمپرسور در سیستم‏های سرمایشی و گرمایشی استفاده شود.
  • موتور جت: یکی دیگر از کاربردهای کمپرسور باد در داخل موتور جت است، زیرا برای احتراق در داخل موتور جت، نیاز به هوای فشرده است. درنتیجه بااستفاده از کمپرسور این امکان فراهم می‎شود که هوای فشرده ایجاد ‏شود و احتراق برای موتور، جهت راه اندازی تامین ‎شود.

بهترین کمپرسور باد خارجی

امروزه انواع کمپرسور وجود دارد و شما می‎توانید متناسب بانیاز خود اقدام به خرید کمپرسور کوچک ایرانی و خارجی در بازار کنید که هریک قابلیت‏های مختلفی دارند و افراد متناسب بانیاز خود آن‏ها را انتخاب و خریداری می‏کنند. برخی از بهترین کمپرسورهای باد خارجی به‎شرح زیر است:

  • کمپرسور باد رونیکس: شرکت رونیکس برای حمایت از تولید ایرانی، ابزار صنعتی و کمپرسورهای باد رونیکس را تولید کرده است. این شرکت کنترل ‌فنی دقیقی درتمام مراحل تولید برروی محصولات خود اعمال میدارد.
  • کمپرسور باد هیوندای: شرکت هیوندای یکی از شرکت‏های شناخته شده در زمینه تولید ابزار، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی در ایران و خاورمیانه است. کمپرسور باد هیوندای به‏عنوان یکی از برندهای مطرح در بازار است. طوری‏که توانسته است ظرف مدت کوتاهی، بیش از 180 مرکز فروش در کل ایران راه اندازی کند.
  • کمپرسور باد کنزاکس: شرکت کنزاکس یکی از باسابقه‌ترین شرکت‏ها در زمینه تجارت و فروش ابزار و کمپرسور صنعتی است، که فعالیت خود را مطابق بااستاندارد جهانی و نیاز مصرف کنندگان ارائه می‏دهد. این شرکت میخواهد متناسب بانیاز بازار و مصرف صنعتگران محصولات باکیفیت، مطلوب و با قیمت ارزان را در اختیار مشتریان قرار دهد.
  • کمپرسور باد توسن پلاس: شرکت توسن در زمینه تولید ابزارهای صنعتی، دستی و برقی فعالیت دارد. شما می‏توانید اقدام به خرید کمپرسور هوا برقی و سایر محصولات با این برند معتبر کنید. شرکت توسن تولید محصولات خود را منطبق بااستانداردهای بین المللی برای بهبود کیفیت و جلب رضایت مشتریان تولید می‏کند.
  • کمپرسور باد متابو: شرکت متابو یکی از شرکت‏های معتبر در زمینه تولید انواع ابزارهای برقی است که توانسته است بخش بزرگی از بازار مصرف ابزار برقی در جهان را به خود اختصاص دهد. شرکت متابو، باارائه کالاهایی باکیفیت، مشتریان ایرانی را راضی نگه داشته و بخش قابل توجهی از این بازار را از آن خود کرده است. همچنین در این شرکت تمام مراحل ساخت و کنترل کیفیت، توسط متخصصین آلمانی شرکت اصلی متابو، انجام می‏گیرد.

مزایای کمپرسور باد

اگر شما قصد خرید کمپرسور باد یا پمپ باد را دارید بهتر است قبل از خرید با مزایا و معایب این محصول آشنا باشید تا انتخاب بهتری داشته باشید. برخی از مزایا و معایب این دستگاه به‏شرح زیر است:

  • کمپرسور باد قابلیت کار با روغن یا بدون روغن را دارد.
  • وزن آن نسبت به سایر دستگاهها باعملکرد مشابه، کمتر است.
  • نصب و نگهداری آن بسیار راحت است.
  • تنوع مدلی بالا از نظر ظرفیت و شکل ظاهری دارد.
  • راندمان، ایمنی و طول عمر بالایی دارد.
  • مصرف انرژی آن پایین و بهره وری آن بالا است.
  • قطعات سیستم درصورتی که از نوع باروغن باشد، باعث کاهش استهلاک می‎شود.

خرید کمپرسور باد

شما می‏توانید به‎صورت اینترنتی و حضوری اقدام به خرید انواع کمپرسور باد کنید که هریک مزایایی دارد. درصورت خرید اینترنتی شما در زمان و هزینه صرفه ‎جویی می‏کنید. اما پیشنهاد می‏کنیم خرید خود را از فروشگاه‏های معتبر مانند ابزارچی انجام دهید.

شما باید به این نکته توجه کنید که قبل از خرید باید بدانید که کمپرسور را برای چه مصارفی استفاده خواهید کرد. زیرا اگر کمپرسور بادی را که انتخاب می‏کنید، فشار آن بیشتر از حد نیاز باشد باعث آسیب به محیط کاری شما می‏شود و فشار کمتر از حد مورد نیاز نیز باعث می‌شود تا کار مورد نظر شما به خوبی انجام نشود. درنتیجه شما باید کمپرسور باد را متناسب با کاربردی که از آن انتظار دارید، انتخاب کنید.

نتیجه‏ گیری

برای خرید هر وسیله‏ای شما در ابتدا باید به کیفیت آن محصول توجه کنید. درمرحله بعد باید به نکاتی مانند میزان کیفیت محصول، طول عمر، ماندگاری و قیمت محصول توجه کنید. کمپرسور باد ابزاری است که باید تمام این موارد در آن لحاظ شود. شما می‏توانید بهترین کمپرسور باد را از فروشگاه ابزارچی خریداری کنید.

ابزارچی یک فروشگاه اینترنتی ابزارآلات باهدف فروش مستقیم ابزارآلات به مشتریان است که اصالت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه را تضمین میکند. این فروشگاه معتبر همواره سعی کرده است تا محصولات خود را با قیمت ارزان کمترین سود به مشتریان ارائه دهد.

506815