نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز

رویکرد اصحاب رسانه انعکاس واقعیت‌ها است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: رویکرد اصحاب رسانه انعکاس مطالبات مردمی و واقعیت‌های جامعه است.
تصویر رویکرد اصحاب رسانه انعکاس واقعیت‌ها است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه استان فارس گفت: خطبه سیاسی بی ربط با مسائلی که مدعی آن هستیم نیست و در این راستا تیرهایی که در خطبه نماز جمعه انتخاب می شود از سوی بعضی‌ از رسانه‌ها در چهار چوب خطبه گنجانده نمی‌شود.

آیت الله لطف الله دژکام امروز به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه اینترنشنال از قول بنده به صورت بریده وکذب خبری مبنی بر اینکه نظام اسلامی مشکل روبه‌رو است.

امام جمعه شیراز خاطر‌ نشان کرد: نگاه روحانیت به حرفه خبرنگاری و فقهی و دینی است و در این راستا اصحاب رسانه باید در انعکاس خبر، حرفه‌ای گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه کار غیر حرفه‌ای مسئولیت خبرنگار را تضیف می کند، افزود: گزاره‌های خبری بحث تحلیلی، فلسفی، منطقی و نیز خیری برگرفته از واقعیت باشد تا مورد قبول مخاطب‌ قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: پردارش خبر باید ما را به واقعیت دینی در چهار چوب جهان شناسی هدایت کند.

آیت الله دژکام بیان داشت: نوع پردازش و بهترین تیترهای خبرنگاران و تصویر عکاسان باید به مسابقه گذاشته شود و به بهترین‌ها جوائزی اهدا شود.

وی در مور د جایگاه انتقاد و نقد پذیری در‌ جامعه اضافه کرد: ابتدا باید انتقاد پذیر بود تا به توان نقد را باور داشت و در غیر این صورت هیچ اثر مثبتی در جامعه بر جا نخواهد گذاشت.

نماینده خبرگان رهبری در استان فارس ابراز داشت: فرهنگ جامعه باید متناسب با نیاز جامعه باشد تا مطالبات خبرنگاران به شکل قانونی محقق شود.

آیت الله دژکام باتاکید بر اینکه تعامل اصحاب رسانه مجوزدار و رسمی با دستگاه‌های امنیتی و اداری ضروی است، گفت: حضور خبرنگار و عکاسان در انعکاس رویدادهای مهم باید مورد احترام دیگر دستگاه ها قرار گیرد تا مشکلی برای اصحاب رسانه در انعکاس رویدادها بوجود نیاید.

وی اضافه کرد: حیات هر جامعه‌ای، انتخاب‌گری است اگر مورد قبول قرار نگیرد نظام‌ اسلامی با‌ مشکل روبه‌رو می شود.

506477