ایلان ماسک خواستار تحریم نیویورک تایمز شد! ماجرای نسل‌کشی چیست؟

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، خواستار تحریم نیویورک تایمز شد. دلیل او این است که نیویورک تایمز در مقاله‌ای از ایده نسل‌کشی علیه سفیدپوستان در آفریقای جنوبی حمایت می‌کند.
تصویر ایلان ماسک خواستار تحریم نیویورک تایمز شد! ماجرای نسل‌کشی چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، این جنجال از شعار کشتار بوئر! که توسط جولیوس مالما، رهبر آفریقای جنوبی در طی یک راهپیمایی بلند شد، سرچشمه می‌گیرد. در پاسخ، ماسک در 31 ژوئیه 2023 از سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در مورد فراخوان آشکار نسل‌کشی سفیدپوستان در آفریقای جنوبی پرسید.

مقاله نیویورک تایمز به نقل از استادی اظهار داشت که این شعار به معنای واقعی کلمه از خشونت علیه کشاورزان سفیدپوست حمایت نمی‌کند. مالما به توییت ماسک پاسخ داد و او را بی‌سواد خواند و تأکید کرد که محافظت از او صرفاً به دلیل رنگ پوستش است.

ماسک در واکنش به این مقاله، خواستار برخورد شدید با روزنامه نیویورک تایمز شد و آن را به حمایت از درخواست‌های نسل‌کشی متهم کرد. او ابراز ناباوری کرد که این روزنامه می‌تواند چنین دیدگاه‌هایی را تأیید کند.

ماسک همچنین از حمایت این روزنامه از سم بنکمن-فرید، یکی از بنیان‌گذاران FTX، انتقاد کرد و گفت که این نشریه برای بنیانگذار آن ابراز همدردی می‌کند؛ اما نه برای قربانیان FTX.

موضع ماسک در این مورد، با توجه به محبوبیت و نفوذ گسترده او، به طور بالقوه می‌تواند پیامدهای سیاسی قابل توجهی هم در ایالات متحده، و هم در آفریقای جنوبی داشته باشد.

او قبلاً به عنوان یکی از مطلوب‌ترین چهره‌های سیاسی در ایالات متحده شناخته می‌شد و حتی از جو بایدن، رئیس‌ جمهور فعلی و دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور سابق پیشی گرفت. این وضعیت تأثیر شخصیت‌های تأثیرگذار بر گفتمان عمومی و گفت‌وگوهای اجتماعی گسترده‌تری را که می‌توانند آغاز کنند، برجسته می‌کند.

منبع: رمزارز نیوز

505793