آزمون استخدامی آموزش و پرورش آغاز شد

مرحله کتبی آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش امروز پنجشنبه برگزار شد.
تصویر آزمون استخدامی آموزش و پرورش آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، بیش از ۳۲۵ هزار نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۲ هزار ۱۸۴ نفر جذب خواهند شد که از این تعداد ۱۸ هزار ۸۸۷ نفر برای ۱۲ رشته دبیری و ۳ هزار و ۲۹۷ نفر برای ۱۷ رشته هنرآموزی در نظر گرفته شده‌اند.

براساس اعلام محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۲۲۲ هزار و ۱۴۱ نفر، نزدیک به ۷۰ درصد را بانوان و ۱۰۳ هزار و ۵۵۷ نفر نزدیک به ۳۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی به شرکت ۲۷۴ هزار و ۲۶۵ نفر برای دبیری و ۵۱ هزار و ۴۳۳ نفر برای هنرآموزی اشاره کرد و گفت: بیشترین آمار شرکت کنندگان از استان خراسان رضوی و کمترین آمار مربوط به استان سمنان است.

کاظمی با بیان این‌که مرحله اول آزمون یعنی بخش کتبی با سهم ۶۰ درصدی با منابع مشخص در بخش عمومی و بخش تخصصی که در دفترچه اعلام شده، برگزار می‌شود، اظهار کرد: منابع شایستگی‌های اختصاصی از کتب درسی و راهنمای کتب معلم به منظور آشنایی اولیه با منابع و ظرافت‌های معلمی پیش از ورود به فرآیند آزمون انتخاب شده است. با اعلام نتایج مرحله آزمون کتبی و مشخص شدن اسامی چند برابر ظرفیت، مرحله ارزیابی تکمیلی به منظور اعلام نتایج نهایی در شهریور ماه صورت خواهد گرفت که فرآیند آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

505631