کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی از آگهی‌های اینترنتی

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبرداری که از کاربران پایگاه‌های آگهی‌های اینترنتی ۱۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
تصویر کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی از آگهی‌های اینترنتی

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ سعید مجیدی گفت: درپی دریافت شکایت‌های مشابه، با موضوع کلاهبرداری از فروشندگان پایگاه‌های آگهی اینترنتی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

­این مقام انتظامی افزود: بررسی‌های اولیه کارآگاهان نشان از این داشت، مالباختگان کالا‌های مورد نظر را در سایت‌های آگهی فروش ثبت می‌کردند و فردی با عنوان خریدار با آن‌ها تماس می‌گرفته است و با بهانه اینکه امکان مراجعه حضوری برای مشاهده و تحویل کالا ندارد، از طریق راننده اینترنتی کالای خریداری شده را تحویل می‌گرفته است و بدین ترتیب رسید جعلی انتقال وجه را به مالباختگان ارسال می‌کرده است.

­رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد، متهم خریدار واقعی نبوده است و با استفاده از کارت‌های ملی مسروقه اقدام به تهیه سیم کارت‌های مختلف به نام اشخاص ثالث نموده است و برای منحرف کردن تحقیقات پلیسی از چندین راننده اینترنتی برای دریافت کالا استفاده می‌کرده است.

­سرهنگ مجیدی با بیان اینکه کارآگاهان با اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند، افزود: در یک عملیات ضربتی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس آگاهی و تجمیع پرونده‌های مشابه، به ۵۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرد.

­رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعلام کردند، گفت: متهم برای تکمیل تحقیقات و روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا در اختیار کارآگاهان قرار دارد.

منبع: صدا و سیما

505043