آغاز پویش «نذر خون» در اردبیل

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: پویش «نذر خون» همزمان با ماه محرم و صفر در اردبیل آغاز شد.
تصویر آغاز پویش «نذر خون» در اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون، شراره دژکام مدیرکل انتقال خون استان اردبیل اظهار کرد: این طرح که در ماه‌های محرم و صفر اجرا می‌شود با هدف اهدای مستمر خون در بین اهالی استان اردبیل در این 2 ماه انجام می‌شود تا از تمرکز اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: امسال به یاد سه هزار و 400 شهید استان اردبیل قرار شده از ابتدای خردادماه تا 26 مردادماه نیز سه هزار و 400 واحد خونگیری انجام شود تا یاد و نام شهدا در آستانه برگزاری کنگره سه هزار و 400 شهید استان اردبیل نیز پاس داشته شود.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: در این ایام تمام پایگاه‌های خونگیری در استان اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد آماده ارائه خدمات هستند و هموطنان می‌توانند از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 19 عصر خون خود را اهدا کنند.

دژکام افزود: یک پایگاه سیار خونگیری نیز در این ایام در هسته مرکزی شهر اردبیل راه‌اندازی شده تا در ایام پیش رو خونگیری را از هموطنان انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته 37 هزار واحد خونگیری در استان اردبیل انجام شد و ما توانستیم به صد درصد نیاز مراکز بیمارستانی پاسخگو باشیم.

دژکام اضافه کرد: امسال نیز سعی خواهیم کرد تا بر اساس پویش «نذر خون» عملیات خونگیری را در مناطق مختلف استان انجام دهیم تا در خدمت نیازمندان به خون و بیماران بستری در بیمارستان‌ها باشیم.

وی بیان کرد: در کنار اهدای خون از سوی مردان، اهدای خون بانوان نیز در این استان شرایط بهتری را پیدا کرده و ما با خونگیری سعی می‌کنیم فرآورده‌های مورد نیاز را برای بیماران تهیه و تدارک دیده تا مورد استفاده قرار گیرد.

دژکام در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بانوان استان در شرایط مناسب اهدای خون مشارکت فعالی را انجام می‌دهند که انتظار می‌رود در ماه محرم و صفر اهدای خون از سوی گروه‌های مختلف به ویژه اهداکنندگان مستمر این استان ادامه پیدا کرده و شرایط مناسبی را در کمک به بیماران نیازمند شاهد باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل تصریح کرد: از هر سه نفر اهالی استان اردبیل یک نفر در طول زندگی خود به خون و فرآورده‌های آن نیاز پیدا می‌کنند که از همین رو ضرورت دارد اهدای خون بیش از گذشته مورد توجه هموطنان استان اردبیل و شهروندان پایتخت حسینیت قرار گیرد.

منبع: تسنیم

504593