دستور رئیس‌جمهور برای به‌کارگیری شایستگان اهل‌سنت در پست‌های مدیریتی

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی از تأکید آیت‌الله رئیسی مبنی بر بهره‌گیری از توان شایستگان اهل‌سنت در پست‌های مدیریتی و اجرایی کشور خبر داد.
تصویر دستور رئیس‌جمهور برای به‌کارگیری شایستگان اهل‌سنت در پست‌های مدیریتی

به گزارش سایت خبری پرسون، ماموستا عبدالسلام کریمی از دیدار خود با رئیس‌ جمهور و پیگیری مطالبات مردم استان‌های مرزی کشور خبر داد و اظهار داشت: در این نشست مسائل و مشکلات استان‌های مرزی و محروم کشور مطرح و پیگیری شد.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دولت مردمی به ویژه شخص رئیس‌جمهور درباره توجه به مسائل و مشکلات استان‌های مرزی و کم‌برخوردار، جامعه اهل سنت و ادیان و مذاهب در کشور بر توجه مضاعف دولت در بهره‌گیری از توان نخبگان و زنان در بدنه اجرایی کشور تأکید کرد.

مشاور رئیس‌ جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به تأکید آیت‌الله رئیسی مبنی بر بهره‌گیری از توان شایستگان اهل سنت در پست‌های مدیریتی و اجرایی کشور افزود: بنده نقطه نظرات و مأموریت‌ آیت‌الله رئیسی را به اکثر مسئولان و استانداران ابلاغ کرده اما متأسفانه این دستور به کندی اجرایی می‌شود.

وی توجه به معیشت روحانیون را یکی از اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: با توجه به حسن نظر رئیس‌جمهور در خصوص توجه به جایگاه روحانیون به ویژه ماموستایان اهل‌سنت در کشور، امیدوارم این مهم نیز در آینده نزدیک با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان‌های تلفیقی اجرایی شود.

کریمی با اشاره به تبلیغات دشمنان انقلاب نسبت به حوزه زنان در کشور یادآور شد: تثبیت و ارتقای جایگاه زنان بعد از انقلاب و توجه به مقام شامخ زنان یکی از نقاط قوت نظام اسلامی است و امروزه منتقدان و بدخواهان دنبال محو کردن و نادیده انگاشتن این دستاوردهای چشمگیر در کشور هستند، بنابراین باید ضمن حفظ این منزلت، بر ارتقای وضعیت زنان از لحاظ کمی و کیفی در حوزه‌های مختلف به ویژه بکارگیری مضاعف زنان شایسته و توانمند در بدنه اجرایی کشور اقدام و این تهدید را به فرصتی برای توسعه کشور تبدیل کنیم.

مشاور رئیس‌جمهور عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده، دستوراتی را صادر کرده تا با پیگیری جدی دولت برخی از مشکلات این حوزه برطرف شود.

503912