بهره‌برداری از 13 طرح صنعتی و معدنی در فارس

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در آینده نزدیک 13طرح صنعتی و معدنی در استان فارس به بهره‌برداری می رسد.
تصویر بهره‌برداری از 13 طرح صنعتی و معدنی در فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: به زودی ۱۳ طرح صنعتی و معدنی به ارزش ۲۴۹ هزارو ۵۰۰ ریال و با اشغالزایی هزارو ۶۹۲ نفر در استان فارس به بهره‌برداری می رسد.

حمید رضا ایزدی پیش‌از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحول در فرآیند تولید، رفع مشکلات موانع، ایجاد هزارو ۱۰۰ بنگاه‌های اقتصادی، پیگیری بیش از ۹۰ مصوبه، رتبه ۵ کشوری در صدور پروانه و ۴ هزارو ۲۹۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغالزایی ۱۰۳ هزارو ۹۰۸ نفر در واحد و نیز کسب رتبه ۴ در صدور ۷۰۵ پروانه بهره‌برداری معدنی با ۹ هزارو ۴۵۹ اشتغال مستقیم و پروانه‌دار از دیگر فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در سال گذشته است.

وی تصریح کرد: صدور هزار و ۲۰۲ کارت بازرگانی، ۲ هزارو ۷۵۰ میلیون دلار در قالب صادرات کالاهای تولیدی و ۱۸۱ میلیون دلار واردات از گمرکات استان فارس، ۴۴۷ هزار و ۵۰۰ اشتغالزایی مستقم در بخش اصناف، هزارو ۸۲۰ جواز تأسیس ، و نیز ثبت ۱۵ هزارو ۷۶۰ نفر در سامانه رصد که این تعداد ۲ هزارو ۴۴۸ نفر مشغول به کار شده‌اند.

این مسئول بیان داشت: مجوز ۷۵ مشاور املاک در سال گذشته و در ۳ ماهه سال جاری این تعداد به ۱۰۵ مورد افزایش یافته است و نیز اختصاص رتبه ۲ کشوری درحوزه نظارت و بازرسی در کشور از دیگر عملکرد این سازمان است.

503469