مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم :

2 هزار پرونده درمان ناباروری در معاونت درمان تامین اجتماعی قم ثبت شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: در خصوص خدمات در سال گذشته بالغ بر 2 هزار پرونده در این حوزه معاونت درمان به ثبت رسید که با هزینه‌ای بالای حدود 3.5 میلیارد تومان پرداخت شده است.
تصویر 2 هزار پرونده درمان ناباروری در معاونت درمان تامین اجتماعی قم ثبت شد

به گزارش سایت خبری پرسون،سیدمهدی محصل در گفت وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: برآورد جمعیت استان قم حدود یک میلیون و 400 هزار نفر است و مدیریت درمان تامین اجتماعی 58 درصد جمعیت استان را تحت پوشش خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی قرار داده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه «تلاش کنید تا بیمار جز رنج و بیماری دغدغه و رنج دیگری نداشته باشد»، بیان کرد: در سال گذشته 157 میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج از سوی مدیریت درمان تامین اجتماعی قم هزینه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با تاکید براینکه 15 عنوان بیماری صعب العلاج برای دریافت این خدمات خاص تعریف شد که دولت در سال گذشته صندوقی را برای حمایت از این بیماران ایجاد کرد که در این راستا خوشبختانه توانستیم برای 459 هزار نفر بیمار از این صندوق اعتبار دریافت کنیم

در خصوص خدمات ناباروری معاونت درمان به مراجعه‌کنندگان در سال گذشته عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر 2 هزار پرونده در این حوزه به ثبت رسیده که با هزینه‌ای بالای حدود 3.5 میلیارد تومان پرداخت شده است.

محصل در خصوص اقدامات توسعه‌ای این معاونت گفت: اقدامات اولیه تاسیس یک درمانگاه تخصصی در ضلع شمالی بیمارستان امام رضا(ع) با متراژ 3 هزار متر انجام شده است و با تامین اعتبار فرآیند اجرایی را آغاز خواهیم کرد که تا 3 سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین در بلوک زایمان این بیمارستان سه اتاق LDR جهت حمایت از مادران باردار طراحی شده است. و در بحث MRI که یکی از نیازهای اصلی بیمه‌شدگان است و هزینه های زیادی را متوجه خانواده‌ها می‌کند، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا در سال آینده بخش MRI نیز راه‌اندازی شود.

503341