تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی در‌ استان فارس

مدیر کل بهزیستی‌ استان فارس گفت: به مناسبت‌ هفته بهزیستی که از 24 تا 30 تیر برگزار می شود چند طرح اجتماعی، خدماتی و ورزشی‌ در استان فارس به بهره‌برداری می رسد.
تصویر تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی در‌ استان فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر کل بهزیستی‌ استان فارس گفت: به مناسبت هفته بهزیستی که از ۲۴ تا ۳۰ تیر ماه در فارس برگزار می شود تعدادی از پروژه‌های درمانی و مراکز مشاوره‌ای در استان فارس به بهره‌برداری می رسد.

محمد رضا هوشیار روز گذشته در جمع خبرنکاران اظهار داشت: مرکز مشاورر حضوری دولتی، مجموعه ورزشی شاد زیست رایگان برای جامعه هدف و عمومی، مرکز اورژانس اجتماعی، به صدا درآمدن زنک مانا با مشارکت اجتماعی نوجوانان در قالب برخط، توانمند سازی مرکز درمانی معتادان از جمله برنامه‌هایی که در هفته بهزیستی افتتاح می شود.

وی خاطر نشان کرد: مرکز خانه کودکان بد و بی سربرست ۶ تا ۱۲ سال، کاشت حلزون کودکان و خانواده زیر بوشش سازمان بهزیستی، تفاهم نامه چند جانبه با شورای اسلامی شیراز، صداو سیما و بهزیسیتی برای پخش اخبار با زبان اشاره از سیما و گروهای جهادی برای ارائه خدمات دندانپزشکی، نگهدای کودکان کار از 21 روز تا 1 سال به صورت شبانه روزی، تجلیل خیران و نیز نشست با تشکل‌های معلولان از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

هوشیار افزود: هزینه نگه‌داری تک فرزند بین 10‌ تا‌ 12‌ میلیون و یک میلیون و 700 هزا‌ر تومان یارانه از‌ سوی‌ خیران از جمله خدمات سازمان بهزیستی استان فارس‌ است.

وی ادامه داد: تاکنون 4 هزارو 528 تماس کودک آزاری که از این تعداد در 3‌ ماهه نخست‌سال 3 هزارو 911 مورد بوده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه این نشست افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی پرداخت مستمری به معلولان واجد شرایط 20، 30 و 50 درصد بوده است و این روند هم اکنون به تمامی افراد زیر‌ پوشش‌پرداخت می شود.

محمد صادق جعفری خاطر نشان کرد: در سال گذشته 12 مرکز توانبخشی در استان فارس به بهره برداری رسیده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی در مورد کودکان کار تصریح کرد: از 4 مرکز نگه‌داری کودکان کار درشیراز، لار و مرودشت به صورت شبانه‌روزی از خدمات این نهاد بهره‌مند می شوند.

503298