پرونده ترامپ، دامادش را هم به دادگاه کشاند

داماد دونالد ترامپ در میان چندین شاهدی است که در هفته‌های گذشته درباره تلاش‌های این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای ابطال نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده در مقابل هیئت‌منصفه شهادت دادند.
تصویر پرونده ترامپ، دامادش را هم به دادگاه کشاند

به گزارش سایت خبری پرسون، جارد کوشنر، مشاور سابق کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در ماه گذشته میلادی در دادگاه فدرال واشنگتن شهادت داد و گفت که فکر می‌کند ترامپ واقعاً به تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا باور داشت.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، جلسه پرسش و پاسخ از کوشنر در شرایطی برگزار شد که دادستان‌ها به دنبال آن هستند تا مشخص کنند که آیا این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا می‌دانست که تلاش‌هایش برای ماندن در قدرت بر پایه «دروغ» است یا خیر.

همچنین شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن تأیید گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز از برگزاری این دادگاه‌ها، گزارش داد که «هوپ هیکس» دستیار سابق ترامپ هم در مقابل هیئت‌منصفه حاضر شده است.

دیگر دستیاران و مشاوران ترامپ هم پیش‌ازاین به دادگاه فراخوانده شده‌اند. در ماه آوریل مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا هفت ساعت در دادگاه شهادت داد؛ اما جزئیات این جلسه پرسش و پاسخ هنوز منتشر نشده است.

ترامپ پس از اعلام نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، مدعی وقوع تقلب در این انتخابات شد و گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی پیروز واقعی نیست. او سپس طرفدارانش تحریک کرد تا با حمله به ساختمان کنگره، از تأیید نهایی نتیجه انتخابات توسط نمایندگان جلوگیری کنند.

503290