موافقت پارلمان اروپا با تولید سلاح و اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو به اوکراین

پارلمان اروپا در راستای ارائه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین پنجشنبه با اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیون یورویی برای تولید سلاح از جمله مهمات توپخانه و موشک‌های زمین به زمین موافقت کرد.
تصویر موافقت پارلمان اروپا با تولید سلاح و اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو به اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، این طرح که به «قانون حمایت از تولید مهمات» معروف است در ماه می به پارلمان اروپا ارائه شد و تقریبا همه گروه‌های سیاسی حاضر در این پارلمان از آن حمایت کردند.

«براندو بنیفی» از سوسیالیست‌های اروپا در پارلمان اروپا به یورونیوز گفت: ما نباید از ارائه این حمایت‌های دفاعی خودداری کنیم. مهمات اوکراین نباید تمام شود زیرا آنها باید در مقابل تجاوز از خود دفاع کنند.

وی اذعان کرد که انبارهای مهمات اروپا به دلیل حمایت تسلیحاتی از اوکراین خالی شده است.

این نخستین باری است که اتحادیه اروپا مستقیما بودجه لازم برای تولید سلاح اختصاص می‌دهد. اما همه اعضای پارلمان اروپا خصوصا چپ‌ها از آن راضی نیستند.

مارک بوتنگا از اعضای پارلمان اروپا گفت: این بدان معنی است که بودجه اتحادیه اروپا نه تنها به تحقیق و توسعه در زمینه تسلیحات بلکه مستقیما به تولید تسلیحات توسط شرکت‌هایی اختصاص می‌یابد که سودهای کلانی از این تولیدات برده‌اند.

وی افزود: جنگ در اوکراین یک موهبت برای شرکت‌های تسلیحاتی بود. آنها سودهای کلانی از تولید سلاح برده و در عین حال می‌خواهند برای تولیدات خود یارانه بگیرند.

منبع:ایرنا

503161