عوامل موثر بر نوسانات قیمت تتر

تتر یکی از بهترین و رایج‌ترین استیبل‌کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال است و در سراسر جهان و به‌خصوص در ایران خریداران زیادی دارد. به عبارت دیگر، اگر شما در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، محال است با تتر سروکار نداشته باشید. 
تصویر عوامل موثر بر نوسانات قیمت تتر

به گزارش سایت خبری پرسون، تتر یکی از بهترین و رایج‌ترین استیبل‌کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال است و در سراسر جهان و به‌خصوص در ایران خریداران زیادی دارد. به عبارت دیگر، اگر شما در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، محال است با تتر سروکار نداشته باشید.

بهتر است تا برای موفقیت در سرمایه‌گذاری و معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال، از قیمت تتر در آینده و نوساناتِ آن اطلاعات دقیقی داشته باشید. به همین دلیل، در این مقاله به بررسی عوامل موثر بر نوسانات تتر و تحلیل قیمت تتر در آینده خواهیم پرداخت.

تحلیل قیمت تتر

به‌طور کلی، تتر یک استیبل کوین است و همانطور که از نام آن پیدا است، قیمت تتر همواره ثابت و معادل یک دلار آمریکا است. به همین دلیل، اگر شما در کشوری زندگی می‌کنید که پول رسمیِ آن دلار است، نمی‌توانید تحلیلی برای قیمت تتر داشته باشید و باید بدانید که قیمت آن همواره برای شما ثابت است؛ اما وضعیت قیمت تتر در ایران با سایر کشورها تفاوت دارد.

با توجه به اینکه یک تتر معادل یک دلارِ آمریکا است، قیمتِ آن در ایران تغییرات بسیار زیادی دارد و عوامل مختلفی روی نوسانات این ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارند؛ اما اگر بخواهیم یک تحلیل از قیمت این ارز دیجیتال در آینده ارائه کنیم، می‌توانیم بگوییم به دلیل وجود تورم و تحریم‌های فراوان در ایران، قیمت تتر در بلندمدت همیشه صعودی خواهد بود.

در بخش‌های بعدی، بیشتر به بررسی عوامل تاثیرگذار روی قیمت تتر خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر قیمت ارز تتر

همانطور که گفته شد، عوامل زیادی می‌توانند روی قیمت و ارزش بازار قیمت ارز تتر تاثیرگذار باشند. در این بخش به برخی از اصلی‌ترینِ این عوامل اشاره خواهیم کرد.

  • تورم
  • کارمزد صرافی‌ها
  • عرضه و تقاضا

تورم

تورم یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر روی قیمت تتر در ایران است. باید گفت هر چقدر نرخ تورم سالانه بالاتر باشد، احتمال اینکه قیمت تتر نیز گران‌تر شود، افزایش پیدا می‌کند.

کارمزد صرافی‌ها

امروزه صرافی‌های ایرانی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها تتر خریداری کنید. لازم به ذکر است که این صرافی‌ها، کارمزدهای مختلفی را نیز برای خرید و فروش تتر از شما دریافت می‌کنند که این مورد می‌تواند روی قیمت این ارز دیجیتال برای شما تاثیر بگذارد.

به همین دلیل، بهتر است برای خرید تتر، صرافی معتبر مانند رمزینکس را انتخاب کنید که کارمزد معقولی از شما دریافت می‌کند.

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا نیز همواره یکی از مهم‌ترین عوامل بر قیمت تمامی ارزهای دیجیتال از جمله تتر بوده است. بدیهی است که هر چقدر عرضه یا درخواست فروش برای یک ارز دیجیتال افزایش یابد، قیمت آن کاهش یافته و اگر تقاضا برای یک ارز دیجیتال بالا رود، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

اخبار

روزانه اخبار زیادی در ایران در رابطه با تورم، تحریم، واردات و غیره در ایران منتشر می‌شود که همگیِ آن‌ها می‌توانند روی قیمت تتر تاثیر بگذارند. توجه داشته باشید که این مورد تقریبا غیرقابل پیش‌بینی است.

آیا خرید تتر سرمایه‌گذاری خوبی است؟

در بخش‌های قبلی با تحلیلی از قیمت تتر و عوامل موثر بر آن همراه شما بودیم. همانطور که دریافتید، هر تتر معادل یک دلارِ آمریکا است و اختصاص بخشی از سبد سرمایه‌گذاری به آن می‌تواند منطقی به نظر برسد.

به زبان ساده‌تر، قیمت تتر در ایران، همیشه از ثبات بیشتری در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتالِ موجود در بازار برخوردار است و به همین دلیل بهتر است تا همیشه، بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به این ارز دیجیتال اختصاص دهید.

علاوه بر این، تتر هر ساله در کشور ایران، روندی صعودی را تجربه کرده است و اگر با سرمایه‌گذاری روی آن سود هم نکنید، ارزش پول شما حفظ خواهد شد.

آموزش خرید تتر در ایران

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، بهتر است یک صرافی معتبر را انتخاب کنید. خبر خوب این است که صرافی رمزینکس در این زمینه همراه شماست و می‌توانید فرایند خرید تترِ خود را از این صرافی در زمان کمی انجام دهید.

برای خرید تتر از صرافی رمزینکس کافی است تا در ابتدا، احراز هویت خود را به‌صورت آنلاین در این صرافی انجام دهید و سپس با انتخاب رمز ارز تتر در این صرافی و کلیک بر روی گزینه خرید، هر مقدار تتری که می‌خواهید را خریداری کنید.

سخن آخر

در این مقاله به نقل از صرافی رمزینکس، با بررسی عوامل موثر بر نوسانات تتر همراه شما بودیم. توجه داشته باشید که بازارهای مالی و حوزه سرمایه‌گذاری، دنیایی از عدم قطعیت‌ها هستند و هیچ‌گاه نمی‌توان پیش‌بینی قطعی از قیمت هیچ ارزی در بازار ارائه کرد.

لذا تنها راه برای موفقیت در این بازار، افزایش دانش و در نتیجه افزایش احتمالِ صحیح‌بودنِ پیش‌بینی است.

502920