رونمایی اژ پوستر نخستین قرارگاه جهادی خاطره نویسی‌ ایثارگران

مدیر‌ کل بنیاد شهید‌ و امور ایثارگران استان‌ فارس گفت: در راستای تحقق فرهنگ شهید و‌ شهادت‌ از پوستر نخستین‌ قرارگاه‌ جهادی خاطره نگاری‌ ایثارگران و جشنواره هنرهای‌ تجسمی‌ منطقه 5 کشور رونمایی شد.
تصویر رونمایی اژ پوستر نخستین قرارگاه جهادی خاطره نویسی‌ ایثارگران

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت پوستر قرارگاه جهادی خاطر نگاری ایثارگران و جشنواره هنرهای تجسمی منطقه‌ 5 کشور رونمایی شد.

سردار ابراهیم بیانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس با ۴۲ هزار جانباز، ۲ هزارو ۲۳۰ آزاده و ۱۵۶ هزار خانواده شهدا تا پایان سال از تمامی خانواده معزز خاطر نگاری می شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار شهادت ساخت ۱۳ مستند از شهدای شاخص دفاع مقدس، ۱۳ مستند از شهدای شاهچراغ (ع)، توانمند سازی نویسندگان، ثبت 2 جلد کتاب خاطر نویسی از شهدا از جمله برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثار گران است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار‌گران استان فارس خاطر نشان کرد: برگزاری آثار هنری به شکل منطقه‌ای، اعزام 8 هزار نفر به مدت یک هفته از طریق مرز زمینی و هوایی در قالب تسهیلات وام که تا کنون 10 کاوران به عتبات عالیات اعزام شده و نیز 50 هزار نفر از جامعه هدف نیز با همکاری دستگاه‌های اداری اعزام می شوند.

بنیانی تصریح کرد: گسترش بیمارستان اعصاب روان به ظرفیت 100 نفر و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در زمینی به مساحت 2 و یا 3 هکتار در جنوب غرب شیراز با 600 تختخواب برای جانبازان و افراد عمومی با افزون بر 5 هزار میلیارد تومان ا عتبار دولتی و بنیاد شهید در مدت 5 سال آینده بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای زنده نگه داشتن شهدای حرم حضرت احمد بن‌موسی(ع) در 4 آبان ماه برگزار می شود.

این مسئول ابراز داشت: مرکز توانبخشی سلمان ویژه جانبازان قطع نخاع گفت: مرکز فعلی سلمان ویژه جانبازان قطع نخاع شایسته نیست وباید شرایطی فراهم شود تا از به وضعیت مطلوب دست یابیم.

رییس‌دفترحمایت و‌ نظارت بر آثار هنری بنیاد شهید‌ و امور ایثارگران فارس اضافه کرد: ثبت و‌ ضبط‌ خاطرات شهداء که یکی از دغدغه‌های مقام مغظم رهبری بود از سال هزارو 392 در استان فارس برای نخستین بار به‌ شکل قرارگاه جهادی با همکاری نیروی انتظامی، کنگره سرداران و 15هزار شهید استان فارس، صدا وسیما آغاز شده است.

مجتبی دینی ابراز داشت: در سال گذشته 2هزار و در سال جاری بیش از 4 هزار از خانواده شهدا در مورد فرزندان شهید خود اقدام به خاطره‌گویی کرده‌اند.

491725