مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

آغاز عملیات مرمت مقبره بابای بزرگ در شهرستان دلفان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از آغاز عملیات مرمت مقبره امامزاده ابراهیم(ع) معروف به بابای بزرگ در شهرستان دلفان خبر داد.
تصویر آغاز عملیات مرمت مقبره بابای بزرگ در شهرستان دلفان

به گزارش سایت خبری پرسون، عطا حسن‌پور یازدهم تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور حفاظت از آثار تاریخی استان عملیات مرمت مقبره بابای بزرگ در شهرستان دلفان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این مرحله از مرمت مقبره بابای بزرگ شهرستان دلفان مرمت و عایق پشت بام، بندکشی سقف و دیواره‌ها و اجرای اندود داخلی بنا در دستور کار قرار گرفته است.

حسن‌پور با بیان اینکه برای این مرحله از مرمت ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته افزود: مقبره امامزاده ابراهیم(ع) معروف به بابای بزرگ در ۶۵ کیلومتری شهرستان دلفان واقع شده و هر ساله زائران زیادی از شهرهای مختلف لرستان و استان‌های همجوار را به خود جذب می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: بنای مقبره بابا بزرگ از لحاظ معماری شامل دو بناست که بنای اصلی آن امامزاده ابراهیم بوده و گفته می‌شود ساخت آن مربوط به دوره صفویه بوده و در دوره قاجار و معاصر نیز ترمیم‌هایی روی آن صورت گرفته است.

حسن‌پور تصریح کرد: مقبره بابای بزرگ شهرستان دلفان به شماره ۳۳۹۱۰ در تاریخ دهم اسفندماه سال ۱۴۰۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا

491704