اینترنت ما و اینترنت مسئولان

گاهی وزیــر ارتباطات آمارهایــی از وضعیت ســرعت اینترنت می دهد کــه خیلی عجیب اســت. مثال به تازگی گفته است که سرعت اینترنت موبایل دو برابر شــده اســت. باید از ایشان پرسید اینترنت ما یا اینترنت شما.
تصویر اینترنت ما و اینترنت مسئولان

به گزارش سایت خبری پرسون، امیرحسین زرین کارشناس آی تی در یادداشتی نوشت: گاهی وزیــر ارتباطات آمارهایــی از وضعیت ســرعت اینترنت می دهد کــه خیلی عجیب اســت. مثال به تازگی گفته است که سرعت اینترنت موبایل دو برابر شــده اســت. باید از ایشان پرسید اینترنت ما یا اینترنت شما.

این خیلی مهم اســت که منظورشان از اینترنت چیست. ظاهرا این مسئولان اینترنتی دارند که همیشه از سرعت بالایی برخوردار است. در این مورد به نظر می رسد که منظور وزیر ارتباطات اینترانت است یعنی استفاده از وب سایت های ایرانی، که خوب در این مورد حق با آقای وزیر اســت. اما ســرعت اینترنت در مورد اینترنت بین الملل اینگونه اســت و از ســرعت پایینی برخوردار است.

جدا از بحث اینترنت، نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که هنگام صحبت کردن با موبایــل، مکالمه برای چند ثانیه ای قطع می شود. در واقع هنگام صحبت کــردن در مناطقی از غرب تهران در یک بازه زمانی مشخص، به اندازه چند ثانیه صدا قطع و بعد وصل می شــود. این یعنی اینکه جدا از این که اینترنت اختلال دارد، داریم در ســال ۲۰۲۳ به اختلال در صحبت کردن می رسیم؛ مانند قدیم. وقتی هر اتفاقی می افتد اینترنت را قطــع می کنند چون فکر می کنند اینترنت باعث مشکلات کشور است. اما فکر می کنم در این دولت، ســهل الوصول ترین بهانه برای هر اتفاق، قطع اینترنت است. البته این بدعت غلط از زمان آقای احمدی نژاد شکل گرفت.

متاسفانه با هر اتفاق، به جای اینکه مشکل را در خودمان بگردیم آن را گــردن اینترنت می اندازیم و در آن اختلال ایجاد می کنیم. حتی داریم در این مورد فرهنگ سازی هم می کنیم به طوری که کشور همسایه هم با به وجود آمدن مشکل اولین کاری که کرد قطع اینترنت بود. انقدر اینترنت را قطع کرده اند که الان نمی دانند که کدام را باید وصل کنند.

جایی خوانده بودم که با بهبود شرایط، پلی استور رفع فیلتر خواهد شد. اما با بهبود کدام شرایط؟ الان پلی استور دارد اپ های ما را حذف می کند. متاسفانه در این دولت خیلی بر اساس هیجانات لحظه ای تصمیم گیری می شود نه بر اساس یک دورنما.

منبع: آفتاب یزد

490909