تشرف 780 هزار زائر حج تمتع به مسجدالنبی (ص)

امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که تاکنون 780 هزار نفر از این زائران پس از ورود به مدینه منوره، به زیارت مسجدالنبی (ص) مشرف شده‌اند.
تصویر تشرف 780 هزار زائر حج تمتع به مسجدالنبی (ص)

به گزارش سایت خبری پرسون، امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از ۱۶۰ کشور دنیا به حج تمتع مشرف می‌شوند. پنج فرودگاه عربستان نیز برای پذیرش زائران فعالیت می‌کنند که بیشتر زائران خارجی از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده وارد سرزمین وحی شده‌اند. کشورهای مختلف که سهمیه بالایی در حج تمتع دارند، برای مدیریت تعداد زائران، کاروان‌های مدینه اول و مدینه دوم دارند.

بر اساس اعلام سعودی‌ها، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر حج تمتع، تاکنون به سرزمین وحی اعزام شده‌اند که ۷۸۰ هزار نفر از آن‌ها از طریق فرودگاه مدینه وارد شده و به زیارت مسجدالنبی (ص) تشرف یافتند. روند پذیرش زائران کشورهای مختلف ادامه دارد و برخی از کشورها با سهمیه محدود، در حال اعزام زائران خود به سرزمین وحی هستند.

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که بیش از نیمی از زائران در قالب کاروان مدینه اول وارد سرزمین وحی شده‌اند. در روزهای گذشته اعزام ایرانیان به مدینه متوقف شد.

البته اعزام زائران در قالب کاروان مدینه دوم از طریق فرودگاه جده ادامه دارد. این زائران پس از انجام مناسک حج تمتع عازم مدینه منوره خواهند شد. تاکنون بیش از ۹۵ درصد زائران کشورمان وارد سرزمین وحی شده‌اند.

منبع: فارس

490369