سرقت صدها اتریوم با حمله هکرها به یک پلتفرم

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، پلتفرم مالی غیرمتمرکز Sturdy Finance مورد سوءاستفاده قرار گرفته، اما به نظر نمی‌رسد این حادثه ناشی از هک قرارداد هوشمند یا نقض امنیتی باشد، بلکه به نظر می‌رسد که این موضوع به دستکاری قیمت‌ها مربوط می‌شود.
تصویر سرقت صدها اتریوم با حمله هکرها به یک پلتفرم

به گزارش سایت خبری پرسون، در همین راستا، شرکت امنیتی PeckShield به یک آدرس جعلی اشاره و اعلام کرده که مهاجم 442.6 اتر (معادل تقریباً 768،000 دلار) را به میکسر Tornado Cash منتقل کرده است.
تیم Sturdy Finance این نفوذ و سوءاستفاده از پلتفرم خود را تأیید کرده و به همین دلیل، تمام معاملات را متوقف کرده تا درباره حادثه تحقیقاتی انجام دهد. با این حال، جزئیات بیشتری درباره نحوه نفوذ و اینکه آیا قیمت دارایی‌ها در پلتفرم تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر، ارائه نشده است.

با توجه به اطلاعات De.Fi Rekt، تا این لحظه 9 مورد سوءاستفاده، هک و کلاهبرداری راگ پول مربوط به کریپتو و دیفای در این ماه رخ داده است.

بزرگترین حمله این ماه، هک کیف پول Atomic به ارزش ۳۵ میلیون دلار در تاریخ ۴ ژوئن بود. علاوه بر این، پنج حمله ناگهانی روی توکن‌های Binance Chain و یک حمله به روش وام آنی در شبکه Cellframe نیز گزارش شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۷۶۶ میلیارد دلار در نتیجه هک‌ها، نفوذها و کلاهبرداری‌ها در حوزه رمزارزها از دست رفته است که بیش از نیمی از این مبلغ، به فروپاشی اکوسیستم Terra/Luna در ماه می ۲۰۲۲ مربوط می‌شود.

منبع: رمزارز نیوز

489327