بیش از 20 آلایندگی نقطه‌ای در مسیر‌ چنار رهدار

مدیر‌ کل محیط‌ زیست استان فارس گفت: بیش‌ از 20 آلایندگی در مسیر چنار رهدار تا تالاب مهارلو وجود دارد.
تصویر بیش از 20 آلایندگی نقطه‌ای در مسیر‌ چنار رهدار

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: بیش از ۲۰ آلایندگی نقطه‌ای در ۵۰ کیلومتر از پل چنار راهدار تا تالاب مهارلو وجود دارد و با تلاش‌های بخشی از مشکلات فاضلاب در این منطقه بر طرف شود.

عطاء پورشیرزاد مدیرکل محیط زیست استان فارس در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست اظهار داشت: محیط زیست استان فارس در کشور به ویژه در بخش‌های محیط زیست انسانی، زیست طبیعی و آموزشی جزء محیط زیست‌های پیشرو است و در ابتدای سال جاری۳۰ مورد تخلف را شناسایی و کشف کند.

وی در مورد مضرات ظروف پلاستیکی در مناطق زیست محیطی تصریح کرد: با‌ کمک و همیاری اقشار مختلف جامعه سعی شود از این مواد کمتر استفاده شود تا محیطی‌ عاری از آلایندگی زیستی داشته چراکه حفظ محیط زیست مهم‌ترین اولویت در کشور است.

پورشیرزاد بیان داشت: رهاسازی حق آبه امسال عملیاتی شد اما مشکل در سردهانه های رودخانه کُر همچنان به قوت خود باقی است.

این مسئول با تأکید بر‌ اینکه مشکل در حوزه محیط زیست نباید کوچک شمرده شود افزود: شهرستان‌های استان فارس به عنوان یک دستگاه نظارتی و حاکمیتی تذکرهای خود را می‌دهد و در حوزه آتش سوزی کاه و کلش، پسماند پیگیری‌های لازم را به عمل می‌ آورد.

مدیرکل محیط زیست استان فارس بیان داشت: بوی بد در ورودی جنوب شرقی و آبیاری مزارع با فاضلاب در شهر شیراز نیاز به پیگیری دارد و بخشی از فاضلاب فرودگاه و پادگان‌ها به شبکه فاضلاب وصل شده است.

پور شیرزاد اضافه کرد: جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب بر عهده وزارت نیرو و بهداشت است و نیز با وجود دغدغه که محیط‌ زیست دارد با جدیت وارد شده است.

489067