مردی که در ریه اش درخت صنوبر روئید! عکس

این فقط ددی اندونزیایی نیست که کم‌کم دارد به یک کنده درخت تبدیل می‌شود. کیلومترها آن‌طرف‌تر در روسیه هم جوانی هست که در سینه‌اش درخت سبز شد!
تصویر مردی که در ریه اش درخت صنوبر روئید! عکس

به گزارش سایت خبری پرسون، پزشکان روسی سال ۲۰۰۹ یک شاخه پنج سانتی‌متری درخت صنوبر را از ریه این جوان 28 ساله بیرون کشیدند. «آرتیم سیدورکین» از اهالی شهر «یورالس» روسیه که از درد شدید در قفسه سینه‌اش رنج می‌برد اما به آن توجهی نمی‌کرد. بالاخره پس از اینکه سرفه‌های خونی به سراغ‌اش آمد به دکتر مراجعه کرد.پزشکان او را به خوبی معاینه کردند. علائم اولیه سیدورکین آنها را صددرصد مطمئن کرد که او به سرطان مبتلا شده است و در نتیجه اعلام کردند علت تورم ریه بیمار وجود یک تومور در سینه‌اش است. وقتی این خبر به گوش سیدورکین رسید خیلی ناراحت شد، او اصلا آمادگی چنین خبری را نداشت.

آرتیم هنوز هم باور ندارد که ماه‌ها یک‌درخت‌صنوبر در سینه‌اش رشد می‌کرد

قرار شد از ریه سیدورکین نمونه‌برداری شود. آنها در جریان این کار متوجه یک توده غیرطبیعی در ریه این جوان شدند و تصمیم گرفتند از اشعه ایکس استفاده کنند تا قضیه برای همه روشن شود. اینجا بود که دکترها فهمیدند آنچه که با آن سر و کار دارند یک تومور بدخیم بزرگ نیست بلکه یک شاخه صنوبر است! آزمایشات روی نمونه برداشته شده از ریه سیدورکین هم این موضوع را تایید کرد.«ولادیمیر کاماشوف» جراح سیدورکین در این مورد می‌گوید: «اول فکر کردم دچار خیال شدم. حتی چشم‌هایم را سه بار به هم زدم تا مطمئن شوم اشتباه نمی‌بینم. به همکارم گفتم بیا این را ببین، اینجا یک درخت روییده است. او سرش را با حالت تعجب تکان داد».

کاماشوف علت درد در این ناحیه ریه سیدورکین را برگ‌های سوزنی‌شکل صنوبر می‌داند که ریه سیدورکین را زخمی کرده بودند. او می‌گوید: «تمامی علائم اولیه در سیدورکین نشان از یک تومور می‌داد. ما حدس می‌زدیم او دچار سرطان ریه شده باشد اما همه ما شوکه شدیم. حالا می‌فهمیم که علت سرفه‌های همراه با خون، جراحت‌های ریه بوده. برگ‌های سوزنی شکل صنوبر با پاره کردن مویرگ‌های باریک ریه باعث خونریزی آن شده بودند».بالاخره این شاخه نه‌چندان کوچک از ریه بیمار فلک زده بیرون کشیده و برای آزمایشات بیشتر به آزمایشگاه فرستاده شد.

البته با وجود اینکه پزشکان تمام شاخه را از ریه سیدورکین بیرون آوردند اما امیدوار بودند که دانه‌ای جا نگذاشته باشند و چند سال دیگر با یک درخت جدید روبه‌رو نشوند. آنها معتقدند که سیدورکین یک دانه صنوبر را از راه تنفس به درون ریه‌هایش فرستاده است و این دانه به طرز شگفت‌انگیزی در آن محیط رشد کرده! سیدورکین می‌گوید: «من خیلی درد می‌کشیدم ولی راستش هیچ وقت یک جسم اضافی را در ریه‌ام احساس نکردم. باور اینکه در ریه‌ام یک درخت بوده خیلی سخت است ولی فکر می‌کنم که وجود یک درخت بهتر از سرطان ریه است».

منبع: همشهری آنلاین

488463