اندازه‌گیری فشار و قند خون بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب

در طرح غربالگری مراجعان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فشار خون و قند خون بازدیدکنندگان به صورت رایگان اندازه گیری می‌شود.
تصویر اندازه‌گیری فشار و قند خون بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب

به گزارش سایت خبری پرسون، پرستاران سازمان تامین اجتماعی با حضور در غرفه مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری طرح غربالگری مراجعان را انجام داده و مشاوره‌‍‌هایی در رابطه با قندخون، فشار خون و کنترل وزن بازدیدکنندگان می‌دهند.

هادی فرزاد، یکی از پرستاران این غرفه با اعلام این خبر گفت: برای سنجش قند خون مراجعان باید ناشتا باشند. برخی از مردم قند نهفته دارند و مبتلا به بیماری دیابت هستند. ولی خودشان خبر ندارند. بنابراین سنجش قند و فشار خون برای همه به صورت ماهیانه لازم و ضروری است.

این پرستار افزود: مصرف نمک و گوشت قرمز هم باعث افزایش فشار خون می‌شود. فشار خون بالا در اغلب اوقات علامتی ندارد و بسیاری از مردم برای سالیان زیاد حتی بدون اینکه مطلع باشند مبتلا به این عارضه هستند. فشار خون بالا اگر درمان نشود باعث آسیب به سرخرگ‌ها و اندام‌های حیاتی بدن می‌شود؛ به همین دلیل به آن قاتل خاموش می‌گویند.

به گفته وی افرادی که تحت پوشش بیمه هستند می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی از خدمات رایگان مرتبط با قندخون و فشار خون استفاده کنند.

سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

منبع: ایرنا

485726