هدف اصلاح‌طلبان از تخریب دولت و مجلس چیست؟

سید حسین نقوی حسینی گفت: اصلاح‌طلبان با اهدافی سیاسی و انتخاباتی علیه مجلس و دولت فضاسازی می‌کنند و می‌خواهند کارنامه ضعیف خود را تطهیر کنند.
تصویر هدف اصلاح‌طلبان از تخریب دولت و مجلس چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، جریانات رقیب دولت و مجلس به بهانه استیضاح وزیر پیشین صمت سعی می‌کنند دولت و مجلس را تخریب کنند و این استیضاح را نشانه ضعف دولت و اختلاف میان مجلس و دولت نشان دهند. آنها در پی چنین رویکردی چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

سید حسین نقوی حسینی، نماینده پیشین مجلس، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «مطابق قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس، استیضاح حق نمایندگان مجلس است و آقای رئیسی هم هیچ وقت مدعی نبوده است که همه مدیرانش بدون ایراد و اشکال هستند. آقای رئیسی از جمله روسای جمهوری هستند که خواهان برخورد با مدیرانی هستند که نمی‌توانند حوزه خود را به درستی مدیریت کنند. همه هم دیدیم او در سفر خوزستان با بسیاری از مدیران برخورد کرد. مجلس هم ناظر بر دولت است. این مجلس است که دولت را در مسیر درست قرار می‌دهد. وقتی نمایندگان مردم به این جمع‌بندی می‌رسند که وزیری نمی‌تواند حوزه مسئولیت خود را به درستی اداره کند از حق قانونی خود مبنی بر استیضاح استفاده می‌کنند. در همه دولت‌ها و مجالس چه هم‌سو بوده‌اند یا نبوده‌اند مسئله استیضاح وجود داشته است».

او ادامه داد: «بیشترین انتقادها در حوزه خودرو به آقای فاطمی امین ابراز می‌شد در صورتی که مشکلات صنعت خودرو با رفتن یک وزیر و آمدن فرد جدید که حل نمی‌شود. باید شرایط کلی حاکم بر صنعت خودرو تغییر کند. بسیاری از مشکلات در این زمینه وجود دارد که نیاز به تصمیمات مهمی دارد. به نظر من آقای فاطمی امین خیلی در این موضوع نقشی نداشت. حوزه وزارت صمت هم خیلی گسترده است و دولت هم بنا دارد این وزارتخانه را به دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی تقسیم کند. آقای فاطمی‌امین هم سعی خود را کرد و در حد توانش کار کرد اما مجلس نظرش این بود که باید اقدامات بیشتر و بهتری انجام می‌شود. اتفاقا استیضاح برای بهبود عملکرد وزارت صمت، به نفع دولت است. آقای رئیسی هم شخصا در مجلس حاضر شد که نشان می‌دهد به مجلس اعتنای لازم را دارد و حق دولت و آقای رئیس جمهور هم بود که از وزیرش دفاع کند که همه اینها به معنای اختلاف بین مجلس و دولت نیست».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «به هر حال رقبا و جریانات سیاسی رقیب دولت و مجلس بیکار نمی‌نشینند و تلاش می‌کنند بین دولت و مجلس اختلاف بیندازند و دولت و مجلس را ناکارآمد نشان دهند و از هر سوژه‌ای برای تخریب استفاده می‌کنند. طبیعی است جریانات سیاسی که در دولت و مجلس حضور ندارند، شروع به سیاه‌نمایی می‌کنند و اختلاف‌افکنی می‌کنند. آنها با اهداف سیاسی به ویژه امسال که انتخابات مجلس دوازدهم است، چنین فضاسازی‌هایی می‌کنند و می‌خواهند برای تطهیر خود دولت و مجلس کنونی را ضعیف نشان دهند».

نقوی حسینی در پایان گفت: «اصلاح‌طلبان تلاش خود را به کار می‌گیرند اما چون به هر حال آنها سابقه مجلسی و دولتی دارند و مردم هم کارنامه آنها را فراموش نکرده‌اند. مردم همین سه‌سال پیش را فراموش نمی‌کنند که چه وضعیت بدی در کشور وجود داشت. دولت آقای روحانی که دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان بود هشت سال مدیریت کشور را در دست داشت اما در نهایت انواع و اقسام مشکلات به وجود آمد. کارنامه اصلاح‌طلبان نمره قبولی نگرفته است که اکنون مردم به آنها اقبالی نشان دهند».

483610